سخنرانی شجاعانه مولوی عیسی امیری درباره سیاست حاکمیت برای تغییر بافت جمعیتی و مذهبی بلوچستان

0
1166
مولوی عیسی امیری امام جمعه موقت چابهار و از اساتید ارشد حوزه علمیه جامعه الحرمین شری

فین چابهار طی سخنانی نسبت به موضوع تغییر بافت جمعیتی و مذهبی سواحل بلوچستان واکنش نشان داده است.

ایشان با شجاعت و صراحت تمام در این سخنان خود از سیاستهای در حال اجرای حاکمیت برای تغییر بافت جمعیتی و مذهبی سواحل بلوچستان که در حال اعمال شدن است انتقاد کرده اند.
مولوی عیسی امیری با اشاره به سخنان آقای اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد -که 3 اسفند در وبسایت خانه ملت وابسته به مجلس منتشر شده بود- واکنش نشان داده و ابراز داشته است: “ما از اجرای پروژه توسعه سواحل مکران نگران هستیم نتنها بر این موضوع، بلکه از تاکید مسولان بر نامگزاری سواحل بنام مکران و حذف نام بلوچستان معترض هستیم.”
ایشان ادامه داده اند ” گوشت، خون، پوست و استخوان ما در این بلوچستان پرورش یافته است و بلوچستان در اشعار و کتب تاریخی ما زنده است”
ایشان با یادآوری تاریخ مسلمانان اندلس گفتند که: “مسیحیان پس از فتح اندلس برای تغییر بافت جمعیتی و مذهبی زبان عربی و پس از آن لباس عربی را با وضع قوانینی ممنوع ساختند و اندکی پس از آن پیروی از دین اسلام را نیز ممنوع کردند”.
این عالم برجسته بلوچستان در ادامه سخنان خود ابراز نگرانی کردند که: “اکنون زبان ما از دانشگاه ها و حتی حوزه های علمیه برداشته شده است و لباس بلوچی -در مراکز آموزشی و اداری و حتی شهرستانها با نگاه های امنیتی ماموران- ممنوع شده است و اندکی پس از این قطعا نوبت مذهب می آید و سر مذهب را هم میبرند.”
ایشان با تشریح موضوع تغییر بافت جمعیتی سواحل بلوچستان ابراز داشتند که: “قرار است که در سواحل بلوچستان 3 میلیون نفر به جمعیتی 1.5 میلیونی این سواحل اضافه شود که قطعا زبان آنها با زبان ما و مذهب آنها با مذهب ما و عقیده آنها با عقیده ما یکی نخواهد بود. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد حتما اتفاق نخوشایندی رخ خواهد داد.”
 استاد ارشد جامعه الحرمین شریفین چابهار از بزرگان مذهبی و سیاسی بلوچستان مخصوصا “مولوی عبدالحمید” خواستند که به این موضع ورود پیدا کنند و این موضوع را در جاهای دیگر پیگیری کنند.
مولوی عیسی امیری ضمن تاکید بر اینکه مردم و علمای اهلسنت بلوچستان از درگیری های فرقه گرایانه نفرت دارند هشدار داده اند که اجرای این گونه طرح ها به درگیری های مذهبی و قومی دامن خواهد زد.
قابل یادآوری است پیش از این بارها کنشگران سیاسی بلوچ به طرح های حاکمیت برای تغییر بافت جمعیتی و مذهبی بلوچستان اشاره کرده بودند و حاکمیت را متهم کرده اند که با بهره گیری از ابزارهای مختلف در صدد تغییر بافت جمعیتی و مذهبی بلوچستان است.
اما در آخرین موارد از اجرای طرح تغییر بافت جمعیتی و مذهبی بلوچستان اکبر ترکان بصورت علنی از این طرح پرده برداشت و آن را  یک طرح ارایه شده “توسط خامنه ای” عنوان کرد.
بسیاری از فعالین سیاسی مذهبی اقلیتهای قومی-مذهبی معتقد هستند که حاکمیت در صدد است در طی یک طرح پنجاه ساله در ایران با حذف اقلیتهای قومی و مذهبی یک ملت با زبان فارسی و مذهب شیعه اثنی عشری ایجاد کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here