یک شبان مالباخته بلوچ به 19700000 هزارجریمه نقدی محکوم شد

0
873
بنا به گزارشها یک شبان مرزنشین بلوچ از سوی نهاد قضایی به 19700000هزار تومان جریمه نقدی و و دو نفر شتر آن به نفع دولت مصادره شد.
جلال برازپور یکی از مرزنشینان نوار مرزی ریمدان می باشد که دو نفر شتر وی در عین سردرگمی از نوار مرزی ریمدان سر درآورد و نیروی انتظامی اقدام به توقیف آنان نموده است.
جلال که اکنون از پشت میله های زندان فریاد استمدادخواهی دارد .وی می گوید به نیروی انتظامی مراجعه کرده و خواهان آزاد شدن تنها سرمایه های زندگی ام شده ام اما نیروی انتظامی وی را بازداشت و روانه دادسرا کرده است.
 قاضی بدون توجه به اظهارات آقای برازپور که کارش شبانی و زندگی اش تنها با همین دو شتر و چند گوسفند می گذرد و بعلت سردرگمی شترانش مامورین اقدام به توقیف آنان نموده اند و اهالی روستا در این رابطه شهادت بر صداقت گفته های بنده می دهند ،اقدام به جریمه 19700000 تومانی اقای برازپور و توقیف شتران وی به نفع دولت می دهد.
 آقای برازپور هم اکنون از پشت میله های زندان خواهان اجرای عدالت است . آقای برازپور شغلش شبانی و نان آور خانواده پر جمعیت و سرپرست تعدادی یتیم است. تنها مشاغل خصوصا دررنوار مرزی بلوچستان دام پروری و یا مشغول شدن در مرز و کولبری و جابجایی کالا است که بسیار پر هزینه است و روزانه کولبران بلوچ هدف گلوله نیروهای رژیم قرار دارند و کشاورزی منطقه بعلت خشکسالی وبی آبی از بین رفته است .
 اغلب مردمان کارشان کشاورزی و دامداریست این روزھا بعد از بستن سدزیردان وسد پیشین کشاورزی آنها دیگر رونقی ندارد وروزگار بر وفق مرادشان نمیگذرد. اقای جلال برازپور قبل از عید روانه زندان شده بعلت عدم پرداخت جریمه سنگینی که قاضی پرونده صادرنموده است.
 بنوعی زندگی را برای مردم بلوچ سخت کرده و حکایت مردم ماو دولت بدتر از حکایت دزدان و مالباخته ای است که گاوش را برده اند و آزاد کردن گاو را در ازای اوردن مرغ خواهانند.
اینجا هم گاوت را می برند و چنانچه پیگیر موضوع باشی تمام و اموال و حتی جانت را میگیرند.
آقای برازپور می گوید تنها جرمش مرز نشینی است. شما که سدهارا بسته وآب رابه روی ملت قطع کرده وباعث نابودی مراتع وچراگاهها وکشاورزی ملت بلوچ شده اید ، یا شغل دیگری را برای ملت پیشنھاد کنید یا هم اینکه باشترها حرف بزنید تا حیوانات زبان بسته ھم بتوانند مرز را تشخیص بدھند وامثال من چنین پریشان و شیرازه زندگی فقیرانه مان از هم نپاشد .

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here