تجمع در قصرقند در ادامه دیدار با فرماندار

0
2430

در پی احضار و ممانعت از تجمع روز چهارشنبه تحصیلکردگان قصرقندی امروز پس از نماز جمعه در این شهر کوچک تجمع اعتراضی با در دست داشتن بنر برگزار شد.

 تحصیلکردگان و جوانان قصرقندی روز چهارشنبه پس از فراخوان تجمع ساعت ۹ صبح در برابر فرمانداری از سوی پلیس و ماموران امنیتی مورد ممانعت قرار گرفتند.

ماموران وزارت اطلاعات با احضار آنها نسبت به تجمع هشدار دادند اما علیرغم آن امروز بعد از نماز جمعه جمعی از اهالی قصرقند اقدام به تجمع نمودند.

تجمع کنندگان از “تبعیض در استخدام” خبر داده و از طرح استخدام مهندسان ناظر کشاورزی خبر دادند که قرار بود صرفا از نیروهای بومی استفاده شود اما علیرغم وجود این نیروها، سازمان جهاد کشاورزی اقدام به استخدام نیروهای غیر بومی نموده است.

تجمع کنندگان با بدست گرفتن پلاکارهای با عنوان “تبعیض” “مگر خون ناظران غیر بومی که استخدام شده اند از خون ما رنگی تر است؟” “قانون فصل الخطاب است، نماینده مجلس چرا در خواب است” “تا کی جوانان فارغ التحصیل بومی قصرقند بلاتکلیف بمانند” ” استخدامی عادلانه حق مسلم ماست” نسبت به عدم استخدام نیروهای بومی اعتراض کردند.

تنظم کنندگان تجمع گفتند: “سازمان جهاد کشاورزی علیرغم بخشنامه ای که برای استفاده از نیروهای بومی مهندسی کشاورزی آمده و مهندسان با تجربه و کشاورز زاده بلوچ بومی موجود اند اما با حیله و کلک نیروهای غیربومی که فقط از تلویزیون نام قصرقند را شنیده اند را به کار گماشته است”

این تحصیلکردگان در اعلامیه خود گفتند: “ما جوانان در چند ماه گذشته پیگیری های درسطح وزیر جهاد و مجمع نمایندگان و حتی دستور کتبی استاندار و فرماندار و حتی نامه سازمان جهاد مبنی برحذف سهمیه قصرقند و فنوج به نفع کارشناسان بومی دریافت کردیم اما در نهایت این امرموثر نشد لذا ما نیروهای بومی حمایت کننده ای جز خالق رحمان نداریم و برای گرفتن حق خود اقدام به تجمع و اعتراض میکنیم”

این تجمع در حالی انجام گرفت که ماموران امنیتی با احضار تنظیم کنندگان تجمع خواستار عدم برپایی آن شده بودند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here