تنها بیمارستان شهرستان کنارک پزشک ندارد

0
912
بیمارستان ۱۰ تختخوابی امام علی  تنها بیمارستان کنارک که پس از سالها انتظار به عنوان یکی از مطالبه های مهم و ارزشمند مردم کنارک در سال ۱۳۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت، این روز ها حال خوبی ندارد.

 بیمارستان ۱۰ تختخوابی امام علی کنارک پس از افتتاح هم نتوانست جلوی بسیاری از مشکلات درمانی را بگیرد و مردم با عدم حضور پزشک کشیک و عدم حضور پرستار زن در شب های کشیک روبه رو هستند و این روند باعث نارضایت هایی برای شهروندان شده است.

طی مدت فعالیت بیمارستان جدید روزبه‌روز شاهد پیشرفت امکانات و حضور پزشکان متخصص در شهرستان بودیم و مردم شهرستان و روستاهای کنارک به مداوای خود می‌پرداختند و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شد.

اما طی چند روز پیش بیمارستان کنارک با کمبود پزشک عمومی مواجه است و مردم و بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند با اتاق خالی مواجه می‌شوند که یا باید ساعت‌ها منتظر بمانند تا یک پزشک حضور پیدا کند و یا اصلاً پزشکی حضور نداشته باشد و بیماران برای مداوا باید به بیمارستانی که جز این وجود ندارد مراجعه کنند.

در افتتاحیه بیمارستان ۱۰ تختخوابی کنارک در سال ۱۳۹۲ مدیرکل راه و شهر سازی سیستان و بلوچستان در حاشیه افتتاح و بهره برداری از این مرکز درمانی گفت: بیمارستان کنارک با یک هزار و ۴۴۰ متر مربع مساحت و دارای بخش های ویژه جراحی، بستری، زنان، رادیولوژی، دندانپزشکی، آزمایشگاه خون، اتاق عمل زایمان، کلینیک تخصصی تأسیساتی از جمله سیستم پکیج، یونیت، موتورخانه و سیستم تصفیه فاضلاب است.

اما بیمارستان شهرستان کنارک حدود چهار سال از تاسیس آن میگذرد پزشکان نامبرده در بیمارستان حضور ندارند.

وحید جنگی زهی یگی از گلایه داران از بیمارستان، اظهار کرد: در دو شب گذشته برای تب فرزند خود به بیمارستان امام علی شهرستان کنارک مراجعه کرده است که در بیمارستان با نبود دکتر مواجه شده است.

وی افزود: در بیمارستان بسیاری از بیماران بودند که در عدم حضور پزشک شیفت در درد های خود مینالیدند و هیچ دکتری در بیمارستان نبود که به درد مردم برسد.

جنگی زهی گفت: وقتی در بیمارستان پزشک شیفت حضور نداشت و این را از فردی که در پشت شیشه نشسته بود و قبض و نوبت میداد جویا شدیم گفت دکتری در بیمارستان نیست و پزشک شیفت هم حضور ندارد و نیامده است و تقاضا کرد بچه خودم را برای معالجه به بیمارستان دیگری که وجود ندارد ببرم.

وی در خصوص این بی نظمی در بیمارستان بیان کرد: عدم حضور دکتر و پرستار در بیمارستان کنارک برای چندبار تکرار می شود که مشکلات درمانی مردم حل نمی شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here