مولانا عبدالحمید:«آزادی مذهبی» و «نگاه یکسان» جزو حقوق مسلّم جامعه اهل‌سنت هستند

0
971

مولانا عبدالحمید ظهر روز (جمعه ۱۷ دی ۹۵)، در دومین همایش مشترک دانش‌آموختگان مدارس دینی شمس‌العلوم و حقانیه ایرانشهر، ضمن توصیه مسئولین امر به «تجدیدنظر در برخی سیاست‌های داخلی و جهانی»، بر لزوم تامین آزادی‌های مذهبی اهل‌سنت و حقوق مساوی اقوام و مذاهب کشور تاکید کردند.

مولانا عبدالحمید در این همایش به نقشه‌های دشمنان اشاره کردند و گفتند: امروز دشمنان با افروختن آتش جنگ‌‌ها و درگیری‌های قومی و مذهبی، مسلمانان را با یکدیگر مشغول کنند و با هزینه‌ی کم به اهداف خودشان دست پیدا کنند. لذا مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند.

ایشان اظهار داشتند: دشمنان دنبال تقسیم و تجزیه مناطق هستند؛ حتی در این منطقه (سیستان‌وبلوچستان) هم برنامه دارند و «مکرانی» و «سرحدی»، «ایرانشهری» و «سربازی» ، «زاهدانی» و … را مطرح می‌کنند، حتی در خودِ چابهار هم می‌خواهند «چابهاری» و «کُنارکی» را مطرح کنند. باید توجه داشته باشیم که همه‌ی این‌ها طرح‌های سودجویان، استعمارگران و دشمنان هستند.

مولانا عبدالحمید «تجدیدنظر در برخی سیاست‌های داخلی» را خواستار شدند و گفتند: شرایط حاضر تقاضا می‌کند که مسئولین امر در برخی سیاست‌های داخلی تجدیدنظر کنند. اقوام و مذاهب مختلف ایران در هر نقطه‌ای از کشور که سکونت داشته باشند، ایرانی هستند و ایران متعلق به تمام آنان است. لذا باید در حقوق هم با یکدیگر برابر باشند و باید به‌طور مساوی به حقوق همه رسیدگی شود.

امام جمعه اهلسنت زاهدان خاطرنشان کردند: جامعه اهل‌سنت همواره در مقابل تمام دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند و از مرزهای کشور پاسداری و حراست کرده‌اند. اهل‌سنت ایران خواسته‌ها و مطالبات قانونی هم دارند که آنها را از مسیر قانون و از طریق نمایندگان مجلس، علما، مسئولین، دانشگاهیان، فرهنگیان و اقشار مختلف جامعه پیگیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید تمام اقوام و مذاهب با یک دید نگریسته شوند و حقوق همگان یکسان رعایت شود؛ این تغییر نگاه‌ها به وحدت و انسجام ملت ایران کمک می‌کند.
عالِم برجسته اهل‌سنت کشور تاکید کردند: مهمترین خواسته‌های‌ جامعه اهل‌سنت ایران آن است که تفاوت‌ها برداشته شوند و به حقوق‌شان رسیدگی شود. همچنین آزادی مذهبی‌شان در هر نقطه از کشور حفظ شود و مسئولین امر از این آزادی‌ها حراست کنند تا اهل‌سنت بتوانند آزادانه به احکام دینی و مذهبی‌شان عمل کنند، فرزندان‌شان را آموزش دهند، برای خودشان مسجد بسازند و نمازخانه داشته باشند؛ این‌ها جزو حقوق مسلّم جامعه اهل‌سنت هستند.
مولانا عبدالحمید، با اشاره به معضل بیکاری در استان، آن را از عوامل «ایجاد ناامنی»‌ دانستند و از دولت تدبیر و امید خواستند در این زمینه بیش از پیش برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی نماید.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here