20 کشته و زخمی صرفا در سه روز: تعقیب و گریز و وحشت از نیروهای انتظامی-امنیتی همچنان قربانی میگیرد

0
1405
در طول یک هفته گذشته بر اثر تعقیب و گریز و یا ترس از دستگیر شدن  توسط نیروهای امنیتی دو خودرو حامل اتباع خارجی واژگون شده اند که بر اثر آن حدود 18  نفر مجروح  و  حداقل 2 نفر جان خود را از دست داده اند.
منوچهر پرنیان رئیس اورژانس ۱۱۵ ایرانشهر امروز 13 فروردین اظهار داشته است: “بامداد امروز در ساعت ۵:۱۵ یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع غیر مجاز افاغنه در محور ایرانشهر – خاش (روستای بلوچکان) واقع در کیلومتر ۴۰ واژگون شد.”
بگفته آقای پرنیان “دو نفر از سرنشینان در محل حادثه فوت کرده و ده نفر مجروح با چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.”
علاوه بر این دو روز پیش 11 فروردین نیز آقای محمود رضا ناصح مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ایرانشهر خبر داده بود که در ساعت 12:15 روز جمعه یک دستگاه سواری پژو حامل اتباع غیر مجاز افاغنه در محور ایرانشهر – دلگان (سانگان) واقع در کیلومتر 8 واژگون شده است. این مقام مسول در زمینه تلفات این حادثه اظهار داشته بود که: “1 نفر از مجروحین در محل درمان و 7 نفر دیگر با 4 دستگاه آمبولانس به بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر منتقل شدند.”
   بصورت مکرر در اثر تعقیب و گریز ماموران انتظامی-امنیتی که معمولا همراه با تیراندزی است و ترس راننده های بارکش بلوچ از خطر مواجه شدن با ماموران و دستگیر شدن و پرداخت جریمه های سنگین، گزارشهایی از واژگونی و یا آتش گرفتن خودروهای این بارکشان بلوچ مخابره میشود. که اکثرا با تلفات جانی همراه هستند.
با وجود تذکر نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در رابطه با پرهیز ماموران از شلیکهای بی ضابطه اما تاکنون هیچ تغییری در عملکرد نیروهای انتظای-امنیتی بوجود نیامده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here