۵۹۸ روز اسارت ملوانان بلوچ و عدم همکاری حکومت ایران

0
983

۵۹۸ روز پیش جمال الدین دهواری ناخدای ۴١ ساله همراه با ٢٠ نفر از صیادان بلوچ راهی سفر دریایی شدند تا در بازگشت نانی برای خانه آورند اما در راه بازگشت به دست دزدان دریایی سومالی که کمین کرده اند گرفتار شدند.

۱۹ ماه از اسارت ملوانان ایرانی در چنگال دزدان سومالیایی می گذرد و نگاه نگران مادران، پدران و خانواده به دریای چابهار خشک شده تا خبری از عزیزانشان حاصل کنند.

بر اساس آخرین خبر ها ۸ نفر از این صیادان به علت شرایط نامساعد آنجا و شکنجه‌های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته شدند ۵ نفر از آنها موفق به فرار شدند اما هنوز ۸ تن از صیادانان بلوچ در چنگال دزدان دریایی اسیر هستند.

همسر جمال‌الدین دهواری (ناخدا) درباره وضعیت همسرش می‌گوید: «سومالیایی‌ها یک مترجم ایرانی گرفته‌اند و هر وقت با ما تماس می‌گیرند او با ما صحبت می‌کند. تنها چیزی که از ما می‌خواهند دلار است. من نمی‌توانم این پول را به هیچ قیمتی تهیه کنم. مسوولان هم تاکنون هیچ کمکی برای آزادی آنها نکرده‌اند.»

وی می گوید: روزهای اول می‌گفتند باید ۴ میلیارد تومان برای آزادی‌اش به ما بدهید. ما پولی نداشتیم به آنها بدهیم تا اینکه شکنجه‌های‌شان شروع شد. آنها شوهرم را شکنجه می‌کردند و گوشی تلفن را جلوی دهان‌شان می‌گذاشتند و آنها فریاد می‌زدند. و اما سکوت نمایندگان استان همچنان ادامه دارد و در دسترس نمی باشند .

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here