محمد صابر ملک رئیسی زندانی تبعیدی اهلسنت بلوچ از زندان محل تبعید خود به مکان نامعلومی منتقل شد

0
972
محمد صابر ملک رئیسی کوچکترین زندانی بازداشت شده کشور که در زندان مرکزی اردبیل محکومیت 15 ساله خود را در تبعید میگذراند شب گذشته 20 فرودین با وسایل شخصی خود به مکان نامعلومی منتقل شده است.
بنا بر گفته هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این زندانی اهلسنت، “ساعت ۱۱ شب گذشته، از زندان مرکزی اردبیل با کلیه وسائلش به مکانی نامعلوم منتقل شده است.”
این انتقال وی در حالی صورت گرفته است که نتنها به او و دیگر دوستان هم بندی اش هیچ توضیحی درباره محل انتقال جدید او داده نشده بلکه انتقال وی بنحوی انجام گرفته است که به او فرصت داده نشده از دوستان هم بند خود خدا حافظی کند و با خانواده خود تماس بگیرد.
لازم بذکر است که پس از گذشت 24 ساعت از انتقال این زندانی وی هنوز با خانواده خود تماسی نگرفته است.
محمد صابر ملک رئیسی که در سن 17 سالگی بازداشت شده بود با نوشتن رنج نامه هایی خود را “گروگان وزارت اطلاعات جهت اعمال فشار بر برادر مخالف نظام” خود عنوان کرده بود.
این زندانی اهلسنت بلوچ همچنین در این رنج نامه های خود از وجود شکنجه های مختلفی همچون تخت معجزه ضرب و شتم بی جهت از سوی مسولین زندان، شوراندن زندانیان جاهل بر علیه خود ودیگر زندانیان اهلسنت و چندین مورد دیگر اشاره کرده بود.
علاوه بر این سه ماه پیش این زندانی جوان بلوچ پس از آنکه از سوی رئیس زندان به میله ای در هوای سرد بسته شده بود در اعتراض به رفتارهای فراقانونی مسولین زندان دست به اعتصاب غذا زد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here