تیراندازی نیروی انتظامی به ۵ دانشجو در خاش

0
1225

بار دیگر ماموران نیروی انتظامی در بلوچستان اقدام به تیراندازی “بی ضابطه” به سمت شهروندان بلوچ نموند که در جریان آن “دو دانشجو خاشی تیرخورده و ۳ نفر دیگر زیر ضربات مشت و لگد” زخمی شدند.

شبانگاه پنجشنبه ۱۲ اسفند پنج دانشجو خاشی که “جهت تفریح” با خودرو شخصی خود به سمت خارج از شهر به سمت جاده ایرانشهر در حرکت بودند توسط ماموران نیروی انتظامی مورد شلیک قرار گرفتند.

این دانشجویان با نامهای عاصم و نعیم شهنوازی فرزندان محمد نصیر، حیدر حسین زهی فرزند جان محمد، سامان شهنوازی فرزند محمد علی و داوود تاگزی پور فرزند عبدالمجید بودند.

از این افراد سامان شهنوازی از ناحیه دست و گردن و عاصم شهنوازی از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

سامان شهنوازی دانشجوی مهندسی تکنولوژی ساختمان در شرح ماجرا با انتشار ویدیویی گفت: “ماموران لباس شخصی داشتند و ابتدا زیر خودرو خارک انداخته و لاستیک ماشینمان را پنچر کردند و بعد بدون ایست به سمت ما آتش گشودند و به فریادهای ما که میگفتیم بی گناهیم و دانشجوییم گوش نمیدادند.”

وی افزود: “ماموران نیم ساعت تا نیم ساعت به سمت ما تیر اندازی می کردند و سر آخر پیش ما آمده و قبل از اینکه به آمبولانس زنگ بزنند ما را به باد کتک و ضرب و شتم گرفتند”

آسیب دیدگان این واقعه با نوشتن نامه به مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

تا کنون بارها جوانان بلوچ در شلیک های بی ضابطه ماموران کشته و زخمی شدند اما در اکثر مواقع هیچ مسئولی پاسخگوی این رفتارها نبوده است و ماموران از نوعی مصونیت قضایی بهره برده اند.

طبق گزارش  کمپین فعالین بلوچ رسیده سال گذشته (۲۰۱۶) دستکم ۲۶ شهروند بلوچ در اثر تیراندازی های بی ضابطه ماموران امنیتی و انتظامی در بلوچستان کشته و زخمی شدند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here