گرو کشی به سبک مدارس سراوان/ پرداخت شهریه شرط حضور در جلسه امتحان!

0
783

درحالی دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی ممنوع شده است که برخی مدارس سراوان در اقدامی عجیب شرط ورود دانش آموزان به جلسه امتحان را پرداخت شهریه ذکر کردند.

به گزارش شستون، در تیرماه سال جاری علی زرافشان رئیس ستاد مرکزی ثبت نام آموزش و پرورش در گفت و گویی که با یکی از رسانه داشت خبر ممنوع شدن دریافت شهریه در مدارس دولتی و هیئت امنایی را داد و گفت: فقط مدارس غیر دولتی، تیزهوشان و شاهد مجاز به اخذ شهریه هستند.

علی ای حال دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی شهرستان سراوان همچنان به قوت خود باقی است تا جایی که بعضی از مدارس در هنگام ثبت نام فیش هایی با عنوان شهریه به والدین جهت پرداخت داده اند.

یکی از دانش آموزان شهرستان سراوان، گفت: قبل از آغاز امتحانات نیم سال اول تحصیلی ۹۵-۹۶ مسئولین مدرسه درخواست ۱۲۰ هزار شهریه را از دانش آموزان کردند.

دانش آموزانی که شهریه پرداخت نکرده اند اجازه ورود به کلاس درس ندارند!

وی در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: هنگام برنامه های صبحگاهی گفتند اگر شهریه را نیاورید اجازه شرکت در امتحانات را ندارید.

دانش آموز دیگری که در دوره دوم متوسطه در حال تحصیل است، بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی و هنگام ثبت نام مبلغ ۱۰۰هزار تومان را به عنوان شهریه به حساب مدرسه واریز کردیم و برای کلاس های فوق برنامه هزینه ای جداگانه پرداخت می‌ کنیم.

این دانش آموز اذعان داشت: چند روز گذشته مدیر مدرسه تعدادی از دانش آموزان را به بهانه عدم پرداخت شهریه از کلاس خارج کرد.

وی افزود: مدیر مدرسه گفته است افرادی که شهریه را پرداخت نکرده اند حق استفاده از کلاس درس و اجازه ورود به جلسه امتحان را ندارند.

موضوع پیگیری می شود

پایگاه خبری شستون جهت پیگیری این موضوع با مدیر آموزش و پرورش این شهرستان تماس گرفت که وی پاسخگوی تلفن خود نبود.

در ادامه جهت پیگیری بیشتر با محسن نارویی کارشناس مسئول توسعه آموزش اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه موضوعی تحت عنوان شهریه در مدارس هیئت امنایی وجود ندارد، اظهار داشت: براساس مصوبه ۷۸۸ جلسه شورای آموزش و پرورش تحت عنوان آیین نامه توسعه مشارکت های مردمی به شیوه مدیریت در مدارس شکل گرفته است.

وی سیاست مدرسه محوری و به منظور ارتقاء کیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی، جلب و توسعه مشارکت های مردمی و خیرین در احداث و امور مدارس وهمچنین تقویت نظام مدیریتی را از اهداف تأسیس مدارس هیئت امنایی برشمرد.

نارویی با بیان کاربرد اشتباه عنوان شهریه در مدارس هیئت امنایی، افزود: هزینه های کلاس های فوق برنامه که در شورای مدرسه مصوب می شود و خانواده باتوجه به شرایط موظف به پرداخت آن است که تحت عنوان شهریه قرار نمی گیرد زیرا شهریه پایه و بنیان مالی ثابت است که برای کنترل مدیریت و نگهداری مدرسه استفاده می شود.

نارویی ادامه داد: خانواده هایی که توانایی پرداخت کلاس های فوق برنامه را دارند که هدف ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان انجام می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ مدرسه هیئت امنایی در استان وجود دارد، گفت: این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here