اعطای پول و کارت معافیت خدمت سربازی برای علمایی که به سوریه بروند

0
1031

امام جمعه اهل سنت پشامگ از برنامه سپاه برای اعطای کارت معافیت خدمت سربازی و پول برای علمای اهل سنت که “تفریحی ” به سوریه می روند خبر داده و از این موضوع انتقاد کرد.

 مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه اهل سنت پشامگ گفت: “جدیدا به علما گفته شده هر کس که و لو تفریحی به سوریه برود ۴ میلیون تومان به وی پرداخت و کارت معافیت خدمت برایش صادر می کنند”

امام جمعه پشامگ ضمن فاش کردن این مطلب افزود:” هر عالم و مولوی که به سوریه برود او عالم و مولوی نیست بلکه ظالم هست”.

بنابر گزارش های رسیده دستگاه های دولت برای جا انداختن موضوع اعزام جوانان اهلسنت از مناطق محروم و تشویق روحانیون اهل سنت به آنها وعده داده اند که اگر حتی برای “تفریح” به سوریه سفر کنند ضمن اعطای مبلغ ۴ میلیون تومان به آنها از مزیت کارت پایان خدمت نیز بهره مند می شوند.

 همزمان  امام جمعه اهلسنت پشامگ با اشاره به فشارهای مسئولین برای قبولاندن طرح کنترل مدارس دینی که حاکمیت از آن به عنوان “ساماندهی مدارس دینی اهل سنت” یاد می کند گفت: ” مدارس دینی خط قرمز ما هستند چندین بار این موضوع گفته شده اما باز هم دوستان به ساماندهی اصرار دارند”.

مدیر مدرسه انوارالحرمین پشامگ تصریح کرد: “هیچ یک از علما این را نمی پذیرند و حتی اگر شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید و شیخ الحدیث مولانا چابهاری بپذیرد که هرگز نمی پذیرند باز هم ما نمی پذیریم”

در روز های گذشته گزارشهای از تشدید فشارها بر مدیران مدارس برای قبولاندن طرح کنترل مدارس دینی اهل سنت بلوچستان به دست فعالین بلوچ رسیده است.

گمان می رود واکنش این روحانی مربوط به این فشارها باشد.

طرح موسوم به “ساماندهی مدارس دینی اهلسنت ” در دولت احمدی نژاد و با هدف کنترل هر چه بیشتر بر مدارس دینی اهل سنت در سرتاسر ایران تصویب شد

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here