میگو به نام کومیش دپه،به کام دیگران / چه کسانی مقصرند؟

0
1173

نویسنده: مریم شریفی

بخش بزرگی از مزرعه های میگو به سرمایه گزاران غیر بومی واگزار شد

این اعتراضی است که مدام شنیده می شود، چرا سود میگو کومیش دپه در جیب سرمایه گزاران غیر بومی می رود ؟ آیا این موضوع صحت دارد؟

به گزارش آوای ترکمن به نقل از ساحل کومیش دپه، اینکه سایت میگو و عواید اقتصادی آن به نام کومیش دپه و به کام دیگر استانهاست چند درصد درست است اصلا موضوع بحث ما نیست و شکی هم نیست که جوانان کومیش دپه ای که بیشترین نرخ بیکاری در استان را تجربه می کنند باید در اولویت بهره مندی از این نعمت قرار بگیرند…

ولی واقعا چرا ان اتفاق افتاده؟ چرا پای سرمایه گذاران غیر بومی به کومیش دپه باز شده است؟

روزی که بحث میگوی کومیش دپه به میان آمد نه تنها بسیاری از مردم بومی حتی بسیاری از مسئولین باور نمی کردند این طرح اقتصادی به این خوبی در شهرستان جواب دهد و میگوی کومیش دپه به برند استان گلستان و یکی از با کیفیت ترین محصولات در کشور بدل شود..

سایت میگوی کومیش دپه از همان ابتدا قرار بود توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولت به سرانجام برسد ولی در نهایت بخش بزرگی از مزرعه های میگو به سرمایه گزاران غیر بومی واگزار شد فقط کارهایی مانند کارگری و نگهبانی و ..شغلهایی از این دست بیشتر به دست بومیان کومیش دپه انجام می شود ولی حق مردم کومیش دپه بیش از این است و باید سود اصلی این طرح در جیب مردم منطقه باشد.

سرمایه داران کومیش دپه ای تعلقی به سرزمین پدری ندارند و ترجیح می دهند در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند .

شاید در نگاه اول خیلی ها گمان کنند کومیش دپه اصلا سرمایه گذار و سرمایه دار بزرگ ندارد ولی این صحت ندارد بیشتر کومیش دپه ای ها با پولی که در این شهرستان به دست می آورند در شهرهای بزرگ تر مثل تهران ، گنبد و .. سرمایه گذاری می کنند و این مسیله باعث عدم پیشرفت شهر شده است .

کومیش دپه ای ها هرچند از نظر اقتصادی ضعیف هستند ولی مردمی گشاده دست هستند در شهرستان محروم کومیش دپه تکدی گری جایی ندارد

هنوز بخش قابل توجهی از مزارع سایت میگو (چند هزار هکتار) به بهره برداری نرسیده است سرمایه گزاران و سرمایه داران و خیرین کومیش دپهی همت کنند و کار را به دست بگیرند و اجازه ندهند سهم جوانان منطقه فقط کارگری و نگهبانی باشد ..

درد دلی بود با سرمایه گذاران بومی نه قصد تطهیر دولتی ها را داشتیم و نه سرمایه گزار غیر بومی هستیم و آرزو مندیم سایت میگو دروازه پیشرفت اقتصادی مردم خوب ، شایسته کومیش دپه شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here