فوت دو بیمار به علت بی توجهی کادر پزشکی

0
763

بیمارانی که به درمانگاه ها و بیمارستان های سیستان و بلوچستان مراجعه می کنند از بی توجه ی پزشکان و مسئولین بیمارستان گلایه می کنند.

بلوچی: در هفته گذشته دستکم دو بیمار در سیستان و بلوچستان به علت بی توجهی پزشکان و کادر پزشکی فوت کردند.

عبدالمجید ملازهی یکی از شهروندان بیمار بلوچ که به بیمارستان امام علی زاهدان مراجعه کرده اما مسئولین بیمارستان از پذیرش وی سرباز زدند.

یکی از نزدیکان وی به کمپین فعالین بلوچ گزارش داد که :” ما بیمار را با برانکارد و ویچر به ارژانس بیمارستان امام علی منتقل کردیم پزشک اما با مراجعه سرپایی گفت : بیمار شما مشکل ندارد و مرخص است”.
این منبع افزود:” ما اما با التماس و پارتی توانستیم بیمار خودمان را در بیمارستان در بخش کلیه و قلب پذیرش کنیم و بیمار ما ۱۰ روز در بیمارستان بستری بود”.

وی ادامه داد:” بعد از ده روز بیمار ما را مرخص کردند و درست یک روز بعد از مرخصی از بیمارستان ۲۰ ابان بیمار ما فوت کرد”

۲۱ آبان ماه نیز یک کودک بیمار ۱۱ ساله به بهداری نوبندان چابهار مراجعه کرد. دکتر اما به بیمار توجه نکرد و از دادن نامه برای آمبولانس برای انتقال به بیمارستان چابهار ابا ورزید.

یکی از نزدیکان این بیمار گزارش داد که”: دکتر از دادن نامه اعزام به بیمارستان با آمبولانس انکار می کند و ما مجبور شدیم یک ماشین شخصی برای انتقال بیمار به چابهار پیدا کنیم اما بیمار بخاطر نبود امکانات در مسیر راه فوت کرد”.

وی افزود:” اگر دکتر به ما نامه انتقال بیمار با آمبولانس می داد احتمال اینکه بیمار ما به بیمارستان برسد بیشتر بود چون آمبولانس مجهز هستند و داخل آن پرستار هم هست اما ما مجبور شدیم و دنبال ماشین شخصی گشتیم و تا پیدا کردیم، در مسیر راه عزیز خودمان را از دست دادیم”.

%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%af11

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here