دختران کورد در پی تجاوز نیروهای اطلاعات ایران در سکوت اقدام بە خودکشی میکنند

0
2220

سپاه خطاب به خانواده تارا احمدی: «بگویید سپاه هیچ نقشی نداشته»‍!!

دونفر از دختران جوانرودی؛ سونیا کریمی و پریا فتحی هر دو ۱۴ ساله توسط اداره اطلاعات جوانرود احضار و از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعدظهر و به مدت پنج ساعت در این نهاد امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

همچنین شماری از اعضای خانواده این دو نوجوان ۱۴ ساله نیز احضار و آنها نیز مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

اداره اطلاعات خانواده سونیا و پریا را تهدید کرده است که اگر با رسانه ها مصاحبه کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

سپاه با ایجاد فشار بر خانواده تارا احمدی که بلافاصله بعد از آزادی خودکشی کرد گفته است باید بگویید سپاه هیچ نقشی در بازداشت این سه نوجوان نداشته. و کلانتری جوانرود آنها را پس از گم شده پیدا کرده است!

یادآوری : روز سه شنبه ۲ شهریور ماموران اطلاعات در جوانرود سه دختر نوجوان به نامهای تارا احمدی ۱۶ ساله، سونیا کریمی ۱۴ ساله و پریا فتحی ۱۴ ساله را به دلایل نامعلومی و بصورت غیرقانونی بازداشت کردند.
تارا احمدی همان روز آزادی و پس از رسیدن به منزل از طریق حلق آویز کردن اقدام به خودکشی کرد; وضعیت تارا احمدی وخیم و هم‌اینک در بخش ICU بیمارستان “حضرت رسول” جوانرود بستری است.

شایان ذکر است کە در سالهای گذشتە نیز نیروهای اطلاعات ایران، بە بهانەهای واهی دختران جوان و نوجوان کورد را بارها بمدت چندین روز بازداشت کردە و در سلولهای انفرادی بە آنان تجاوز شدە است کە این دختران بعد از آزادی و بدلیل شرایط نامناسب روحی و جسمی ناچارا اقدام بە خودکشی کردەاند یا اینکە بە خارج از ایران متواری شدەاند.

از این میان میتوان بە خانم الف.ک از مهاباد اشارە کرد کە بعد از آنکە توسط نیروهای اطلاعات ایران بە بهانە همکاری با احزاب کوردستانی دستگیر شدە بود، تجاوز کردند و ایشان با شرایط روحی نامناسب و بعد از چندین بار خودکشی ناموفق ، ایران را ترک کردند .

در همین ضمینە مهدیس میرقوامی دختر کورد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه سهند تبریز به اداره‌ اطلاعات احضار و به مدت دو روز در این اداره در بازداشت بود، که بلافاصله بعد از بیرون آمدن از بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات کرماشان [کرمانشاه]، به دلیل تجاوز ماموران اطلاعاتی به زندگی خود پایان داد
https://per.euronews.com/2017/02/26/iran-statement-of-the-ministry-of-information

دختران کوردی کە در پی تجاوز نیروهای اطلاعات رژیم ایران در سکوت اقدام بە خودکشی میکنند. مصاحبە | FARSI,RojiKurd,روژی كورد،فارسی

منبع : هەنگاو