خانواده حسین پناهی جهت نجات جان رامین از اعدام، خواستار اقدام جمعی شدند

0
2079

بنا بر اعلام حسین احمدی نیاز، وکیل رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام، حکم اعدام این زندانی سیاسی کورد روز پنج شنبه 17 مه برابر با 27 اردیبهشت ماه 1397 شمسی به وی، رامین حسین پناهی و خانواده اش ابلاغ شده است. اینک خانواده حسین پناهی طی فراخوانی خواستار اقدام جمعی جهت نجات رامین از اعدام شده اند.

مروفایتی: وکیل رامین حسین پناهی در  باره ابلاغ حکم اعدام این زندانی سیاسی کورد می گوید: «من امروز در سنندج به دادگاه انقلاب مراجعه کردم، پرونده از دیوان عالی کشور بازگشته و به شعبه چهارم اجرای احکام کیفری جهت اجرای حکم ارجاع شده. من هم در شعبه مذکور حاضر شدم و دادنامه دیوان به اینجانب ابلاغ گردید. قرار است من در روز شنبه و یا یکشنبه در دیوان عالی کشور اعتراض خودم را به این رأی و برای اعاده دادرسی اعلام نمایم.»

«رامین حسین پناهی» که یکی از فعالان سیاسی کورد است، در روز دوم تیرماه از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد، این زندانی سیاسی روز ۲۵ ژانویه برابر با ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در حالی که تنها یک جلسه‌ی دادگاهی برای او برگزار شده بود، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یکی دیگر از قضات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله به مجازات اعدام محکوم شد.

متن فراخوان خانواده حسین پناهی:

فراخوان فوری خانواده رامین حسین پناهی / جان رامین در خطر است

آحاد مردم و شهروندان مبارز !
دوستان، همراهان و عزیزانی که در هر نقطه از این جهان زندگی میکنید. روز “پنجشنبه-27 اردیبهشت ماه- 1397 خورشیدی” حکم جابجایی اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی، به وکیل ایشان ابلاغ شده، و نامبرده “حسین احمدی نیاز” حکم ابلاغی را به اطلاع موکل خود “رامین” رسانده است. همچنان که واقفید، پیشتر رامین حسین پناهی جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه زندان منتقل شده بود، که با حمایت، پشتیبانی و همچنین فشارهای بین المللی و داخلی، این حکم به تعویق افتاد.

عزیزان/ روز گذشته این حکم، به طور رسمی به وکیل “حسین احمدی نیاز” و همچنین رامین حسین پناهی ابلاغ شده است و این امر حکایت از احتمال اعدام قریب الوقوع “رامین” را دارد. به همین منظور، از اجتماع و طیف های مختلف جامعه ایران و کردستان، انسانهای آزادیخواه و مدافع حقوق بشر در سرتاسر جهان خواستاریم، در این برهه ی حساس زمانی، تلاش مضاعف، انسانی و همگانی خود را در سرتاسر جهان، مبنی بر جلوگیری و ممانعت از اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی را بکار گیرند.

در همین راستا، همکاری، حمایت، همصدایی و پیش قدم شدن شما عزیزان، بی شک برگ زرینی در تاریخ مبارزاتی در ایران خواهد بود. ما/ به عنوان خانواده حسین پناهی، پشتیبانی و اقدام به حمایت شما را فراموش نکرده و دست همگان را به گرمی میفشاریم.

خانواده رامین حسین پناهی