سقز: صدور یک سال حبس تعزیری برای دو فعال مدنی کورد

0
785

با تداوم فشارهای رژیم ایران بر فعالین مدنی و سیاسی در شرق کوردستان، دو فعال مدنی کورد اهل شهرستان سقز، هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، دو فعال مدنی اهل شهرستان سقز، به نامهای “نادر مجیدیان” و “شهرام مجیدیان”، از سوی دادسرای انقلاب شهرستان سقز، هر کدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.

حکم صادره روز دوشنبه 30 آپریل برابر با 10 اردیبهشت ماه 1397 شمسی به این دو فعال مدنی کورد اهل شهرستان سقز اعلام شده است.

اتهام این دو فعال مدنی کورد، “تبلیغ علیه رژیم” از طریق عضویت در یکی از احزاب کورد مخالف رژیم ایران عنوان شده است.

نادر مجیدیان در روز ۸ مردادماه ۱۳۹۶ برای ادامه‌ی روند پرونده‌ی مربوط به بازداشت سابقش با اتهامات سیاسی در دادسرای انقلاب سقز حضور یابد. همچنین تاکید شده‌ است که عدم حضور وی، باعث صدور حکم غیابی خواهد شد.»

نادر مجیدیان روزنامه‌نگار و صاحب‌امتیاز آژانس خبری «داهاتو» بود که از یک سال پیش توقیف شده است.

او پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت و بازجویی چندماهه دارد. آخرین بار در روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۴ در منزل شخصی خود در سقز به همراه ۱۱ فعال مدنی در حالی که یک نشست دوستانه و ادبی تدارک دیده بود، از سوی نیروهای وابسته به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات سقز بازداشت گردید. بعد از چند روز، شماری از آنان آزاد شدند و چهار نفر همچنان تخت بازجویی بودند که نادر مجیدیان هم یکی از آنان بودند.

نهایتا همگی آنها در روز ۱ اسفند ۱۳۹۴ به بازداشتگاه اطلاعات سنندج منتقل شدند. آنها بعد از دو ماه در فروردین ۱۳۹۵ با قید وثیقه آزاد شدند.

نادر مجیدیان در اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ هم در دادگاه حضور یافته و آن زمان، در دادگاه تبرئه شده بود.