پیکر شهروند به قتل رسیده سنندجی راننده کامیون پس از 42 روز پیدا شد

0
1219

طی سه روز اخیر، جسد دو تن از شهروندان کورد پس از مدتها مفقودالاثر شدن پیدا شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارشان منتشره از سوی رسانه های داخلی ایرا، جسد یک شهروند کورد اهل شهرستان سنندج در شرق کوردستان، بنام ️محمد حیدری،٦٣ساله و راننده کامیون که  در تاریخ 21 اسفند ماه 1396 شمسی در حین سفر با یک دستگاه تریلر و محموله پتروشیمی از سنندج به مقصد تهران، گم شده بود، پس از 42 روز پیدا شد.

خانواده این راننده از آن تاریخ تا دهم فرودین امسال هیچ خبری از پدرشان نداشتند اما در روز دهم فروردین توسط دوستان و پیگیری‌های شخصی توانستند کامیون وی را در محوطه آزادگان تهران بدون پدرشان و بار پیدا کنند.

سرانجام پس از 42 روز مشخص شد این راننده در اسدآباد همدان مورد حمله سارقان و راهزنان قرار گرفته و کشته شده است.

پیکر این راننده در سلفچگان_قم پیدا شده و قاتلان نیز دستگیر شده‌اند اما تاکنون هویت و انگیزه قاتلان که بنظر می رسد مادی بوده باشد فاش نشده است.

این در حالیست که، روز چهارشنبه 25 آپریل برابر با 5 اردیبهشت ماه 1397 شمسی، بر اثر تیراندازی یک شخص موتورسواری، یک شهروند کورد، بنام رضا، 45 ساله و اهل روستای ژان واقع در منطقه ژاورو از توابع شهرستان مریوان، در منطقه کانی دینار این شهرستان به قتل رسیده است.

تاکنون از هویت قاتل و انگیزه قتل اطلاعی در دست نیست.

این قتل در حالی صورت می گیرد که، تنها یک روز قبل از آن، حمله مسلحانه یکی از جاش‌های (مزدوران محلی) رژیم به اسم “کاوه کهنه‌پوشی” به همشهریان مریوانی یک کشته و یک زخمی را در پی داشت.

بنابر این گزارش، دو برادر با نام‌های “حاجی لطیف نیک‌پی” و “عثمان نیک‌پی” در تعرض و حمله مسلحانه از طرف یکی از جاش‌هایی که دست طولانی ای در خیانت و وطن فروشی داشته و شهره می باشد، به اسم “کاوه کوهنه پوشی” معروف به “کاوه شیخ برا”، کشته و زخمی شدند. در این تعرض مسلحانه حاجی لطیف نیک‌پی کشته شد و برادرش عثمان نیک‌پی نیز به شدت مجروح شده است.

در همین حال، بنا به گزارش رسانه های داخلی استان کرماشان و اخبار منتشره در کانالهای تلگرامی، جسد یک شهروند کورد اهل شهرستان روانسر از توابع استان کرماشان بنام “کیومرس محمدی”، پس از سه ماه بی اطلاعی در روستایی بنام “گله چَرومو”، پیدا شده است.

از سوی دیگر، صبح روز چهار شنبه ۱۸ آپریل ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۷ شمسی، در حمله مسلحانه یکی جاش‌های شهرستان دیواندره “رسول فکرَت”، چهار نفر از اعضای خانواده جاش محمد سلیم کشته شدند که در بین کشته شدگان زنان و کودکان نیز دیده می شدند.

درگیری بین جاش‌های شهرستان دیواندره، نگرانی و تحلیل‌های زیادی از دیدگاه کارشناسان سیاسی و متخصصان روانشناسی و جامعه شناسی در پی گرفت که کشته شدن زن و کودکان در این درگیری را به عنوان یک فاجعه انسانی قلمداد نمودند. جمهوری اسلامی ایران از راه مسلح کردن جاش‌های خائین و وطن فروش، تدام در حالت توسعه فرهنگ کورد هراسی است.