دستگیر شدگان اعتصابات شرق کوردستان در معرض خطر جدی مرگ در زیر شکنجه قرار دارند/فیلم

0
1038

میزان دستگیری شهروندان یازاری کورد معترض در شهرستان بانه و شهرهای دیگر در حال افزایش است. با اینوجود اعتراضات و اعتصابات در شهرهای سقز، بانه، پیرانشهر، مریوان و جووانرود تاکنون ادامه دارد. اوضاع دستگیر شدگان و به ویژه “یادگار صادقی” که روز گذشته و در پی اعتراض در حین گردهمایی با سعید جلیلی دستگیر شده است، نگران کننده می باشد.

مروفایتی: آمار دستگیر شده ها در اعتراضات شش روز اخیر شهرهای مرزی در شرق کوردستان تاکنون از 15 نفر متجاوز است اما وضعیت “یادگار صادقی” که روز گذشته و درپی اعتراض شفاهی به سعید جلیلی، نماینده رهبر ایران در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع شهرستان بانه دستگیر شده است، نگرانن کننده می باشد و امکان کشته شدن وی در زیر شکنجه وجود دارد.

“یادگار صادقی”، روز پنج شنبه 19 آپریل برابر با 30 فروردین ماه 1397 شمسی، در حین حضور سعید جلیلی، نماینده رهبر ایران در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع بانه جهت سخنرانی برای معترضین و خاتمه دادن به اعتصاب سراسری همزمان بازارییان این شهر و شهرهای مریوان، پیرانشهر، جوانرو و سقز، دستگیر شده و به مکان نامشخصی انتقال داده شده است.

این در حالیست که طی چند روز گذشته، حداکثر 15 تن دیگر از شهروندان کورد در این شهرستان دستگیر و بازداشت شده و سرنوشت آنها تاکنون نامشحص است.

اسامی دستگیر شدگان به شرح ذیل است:

1- زانیار عثمانی، اهل شهرستان بانه

2- بهروز عثمانی، اهل شهرستان بانه

3ـ رضا اسدی ، اهل شهرستان بانه

4- محسن علیزادە، اهل شهرستان بانه

5ـ رزگار رفاهی، اهل شهرستان بانه

6- امیر زاهد، اهل شهرستان مریوان

7- قادر محمد نژاد ، اهل شهرستان سقز

8- جمیل عثمانی، ، اهل شهرستان سقز

9- ابوبکر محمدی، اهل شهرستان جوانرود