سرنوشت یک شهروند کورد پس از 3 ماه بازداشت همچنان نامشخص است

0
1165

سرنوشت یک شهروند کورد اهل شهرستان پیرانشهر، با گذشت بیش از سه ماه و یک هفته از بازداشتش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات همچنان نامشخس و در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، سرنوشت “ناصح محمدی”، 30 ساله و اهل شهرستان پیرانشهر که کارمند بیمارستان این شهر نیز می باشد، با گذشت سه ماه و هشت روز از بازداشت وی از سوی اداره اطلاعات شهرستان پیرانشهر همچنان نامشخص و مبهم می باشد.

“ناصح محمدی”، کارمند بیمارستان شهرستان پیرانشهر، روز یکشنبه 17 دی ماه 1396 شمسی برابر با 7 ژانویه، در محل کارش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

علت دستگیری این شهروند کورد اهل شهرستان پیرانشهر، “همکاری و عضویت در احزاب کورد مخالف رژیم ایران” و “اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

پیگیریهای مکرر خانواده این شهروند بازداشت شده کورد تاکنون نتیجه ای در برنداشته و تمامی ارگانهای مربوطه و نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان پیرانشهر و استان ارومیه از دستگیری، مکان نگهداری و سرنوشت وی اظهار بی اطلاعی کرده اند.

با توجه به عدم پاسخگوئی نهادهای مربوطه و از جمله حفاظت اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران و اداره اطلاعات در رابطه با ناصح محمدی و امتناع از قبول مسئولیت دستگیری وی، نگرانی خانواده وی و فعالین مدنی کورد این شهرستان را بدنبال داشته است.