بي خبري از مكان و وضعيت بازداشتي تظاهرات اخير در احواز

0
921

بازداشت فعالین مدنی و معرتضی الاحوازی از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد. تاکنون بیش از 30 تن از فعالین احوازی دستگیر و بازداشت شده اند. دو تن نیز در زیر شکنجه جان باخته اند.

مروفایتی: علي خزرجي، فرزند كاظم خزرجي، 23 ساله ساكن شهر احواز، در روز جمعه 10 فروردين 1397 برابر با 30 مارس 2018،  در بازار شيخ خزعل (نادری) توسط نيروهای امنيتي و اطلاعاتي رژیم ایران بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شده است.

به گفته شاهدان عینی نامبرده و 4 تن از دوستانش با لباس عربی و چفیه قرمز که بعنوان سمبل مردم عرب و هویت عربی منطقه می باشد بازداشت شدند و از دلیل و اسباب بازداشت آنان خبری در دست نیست.

ابوسجاد خزرجي فعال عرب احوازی در گفتگو با یکی از بستگان علي خزرجي (پسرعموی وی) مطلع گردید که خانواده او پس مراجعه به نیروهای امنیتی و مرکز ستاد خبری شهر احواز با برخورد شدید و تهدید به بازداشت مواجه شدند و از هرگونه اطلاع رسانی در مورد وضعیت بازداشت شدگان خودداری کردند و اکنون خانواده خزرجی از تمام سازمان های حقوق بشری و سازمان های مربوطه خواستار پیگیری وضعیت علي خزرجي و 4تن باقي مي باشند.

این در حالیست که، تظاهرات اعتراضی الاحوازیها در اعتراض به “رفتارهای نژادپرستانه” رژیم ایران و رسانه های رسمی آن ادامه دارد. رفتارهای نژادپرستانه ای که علیرغم اعتراضات گسترده سالهای گذشته کوردها، الاحوازیها و ترکهای آذری در ایران ادامه داشته است.

پیش از ظهر چهارشنبه۸ فروردین۹۷ جمع گسترده ای از الاحوازیها در احواز با تجمع در مقابل ساختمان صدا و سیما در خوزستان نسبت به اقدام توهین آمیز شبکه ۲ تلویزیون اعتراض کردند.

این اعتراضات تاکنون ادامه دارد. ادامه اعتراضات سبب دستگیری و بازداشت شمار کثیری از شهروندان الاحوازی شده است.

بر طبق ویدئوهایی که به مرکز روژی کورد ارسال شده است، ماموران به سوی مردم ناراضی و معترض الاحوازف تیراندازی نیز نموده اند اما تاکنون آمار و اطلاعی از زخمی و مجروح شدنها در دست نیست.