سقز: احضار 8 تن از فعالین مدنی از سوی نهادهای امنیتی

0
1153

با فرا رسیدن ایام نوروز، میزان فشار نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر فعالین مدنی کورد، بیش از پیش افزوده شده است. امسال نیز همانند سالهای گذشته شمسی، احضار و بازداشت فعالین کورد شروع شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان ایران، طی دو روز گذشته، 8 تن از فعالین مدنی شناخته شده شهرستان سقز در استان سنندج، از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان احضار و تهدید شده اند.

بنا بر این گزارش، “سلیمان عبدی”، فعال مدنی و معلم، “مظفرر ابراهیم پور”، مسئول انجمن “ژینگه” سقز، “حسن محمودی”، معلم مدارس و استاد موسیقی، “عطا رحمانی” فعال مدنی و “هژیر شریفی”، فال مدنی، از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران احضار شده اند.

این احضارها جهت ممانعت بعمل آوردن از برگزاری مراسم جشن ملی کوردها، یعنی جشن نوروز و بکارگیری نمادین نمادهای ملی کوردها، هر ساله انجام می شود.

طی هفته گذشته، احزاب کورد مخالف رژیم ایران، طی بیانیه ای مشترک از مردم کورد خواسته اند تا به پوشیدن لباس با رنگ خاکی و نیز بستن جامانه، همبستگی خود را با مبارزات ملی کوردها و مخالفت با رژیم ایران اعلام نمایند.

جهت اطلاع از میزان دستگیریهای مرتبط با نوروز در نوروز سال 1396 شمسی، به لینکهای زیر مراجعه نمائید.

دستگیری شهروندان کورد پس از مراسم نوروزی ادامه دارد

شمار دستگیرشدگان مراسم نوروز در کوردستان به 17 تن رسید

اسامی 14 تن از بازداشت شدگان مراسم نوروزی در کوردستان از سوی نیروهای امنیتی