ایران: تجمع زنان به مناسبت روز 8 مارس با دستگیری و ضرب و شتم از سوی نیروهای انتظامی همراه بود

0
859

تجمع اعتراضی زنان در ایران در روز 8 مارس در تهران با یورش نیروهای انتظامی ایران به خشونت گرائید.

مروفایتی: صبح روز جمعه 8 مارس 2018 برابر با 17 اسفند 1396 شمسی، تجمع اعتراضی زنان به مناسبت روز جهانی زن در مقابل وزارت کار به خشونت کشیده شد.

بر اساس گزارشات منشتره، بسیاری از تحمع کنندگان پیش از رسیدن به محل تجمع در برابر وزارت کار با ضرب و شتم، خشونت و دستگیری نیروهای نظامی و انتظامی جممهوری اسلامی ایران مواجه شدند.

با آگاهی از برگزاری این تجمع، نیروهای نظامی و انتظامی از قبل در محل برگزاری این مراسم آماده شده و از همان دقائق اول با خشونت با زنان و معترضین و شرکت کنندگاه، برخورد شده است.

ماموران رژیم ایران سعی بر آن داشته ند تا از تشکیل گردهمائی جلوگیری نمایند و مشارکت کنندگان در مراسم روز جهانی زن را پراکنده نمایند، از اینرو تجمع های کوچک تری در نقاط دیگر شکل  گرفت که مجددا با برخورد شدید ماموران مواجه می شد.

تجمع کنندگان و شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی زن، سرود ای زن حضور زندگی را می خواندند و شعار می دادند:

حق ما برابری کار تو ستمگری

آزادی برابری عدالت جنستی

نان، کار، آزادی

نان، کار، آزادی، پوشش اختیاری​

نترسین نترسین ما همه با هم هستی

یکی از مشارکت کنندگان در این تجمع نوشته است: “یک ربع به دوازده در کوچه کنار وزارت کار بودیم که موتوری ها حمله کردند و پسرها را بازداشت کردند. زهره اسدپور را زدند و دیدم لبش خونی بود. هر کدام درگیر یکی از بازداشت شدگان شدیم. زهره هم داشت یک نفر دیگر را جدا می کرد. ما پراکنده می کردند و مردم باز هم می رفتم در جای دیگری شعار می دادند، ما توانستیم جایی رو به روی وزارت کشور بایستیم و شعار بدهیم و سرود بخوانیم ولی همانجا هم به ما حمله کردند.”

گزارشهای منتشره از سوی فعالین حقوق بشر در ایران حاکی از کثرت شمار دستگیرشدگان می باشد. بر طبق این گزارشها،  زنان بازداشت شده  به پلیس امنیت 137 نصر انتقال داده شده اند.

اسامی کسانی که خبر قطعی بازداشت شان داده شده است به شرح زیر است:

  • بنفشه جمالی
  • زهره اسدپور
  • مهرداد فلاحی
  • پرستو الهیاری
  • علی سالم