دانشجوی کورد ایلامی در زیر شکنجه شدید وزارت اطلاعات ایران کشته شد

0
961

وزارت اطلاعات و نهادهای دیگر امینی جمهوری اسلامی ایران همچنان به روش کشتار عمدی و سیستماتیک شهروندان کورد و معترضین نارضایتهای اخیر در زیر شکنجه و در سکوت زندانها و بازداشتگاهها ادامه می دهند تا بدینوسیله از بروز نارضایتهای دیگر در کوردستان و ایران جلوگیری نمیاند.

مروفایتی: بنا بر گزارش فعالین سیاسی و حقوق بشر کوردستان در ایران، طالب بساطی وند“ فرزند “حمداللە”، اهل  روستای “باولگ” ملک شاهی ایلام و دانشجوی رشتە پزشکی دانشگاه این شهر، روز یک شنبە 5 اسفند ماه 1396 شمسی برابر با 24 فوریە 2018 پس از حدود 7 روز از بازداشت، در زیر شکنجە های شدید نیروهای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ایلام جان خود را از دست داد

این دانشجوی کورد ایلامی روز یکشنبە 29 بهمن ماه 1396 شمسی برابر با 18 فوریە 2018، از سوی نیروهای وزارت  اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ایلام، در منزل پدرش بازداشت شدە بود.

وی سپس اوایل سال 2018 و در جریان اعتراضات اخیر بازداشت و موقتا و با تودیع وثیقە آزاد شدە بود.

مسئولین اداره اطلاعات شهرستان ایلام، روز یکشنبە  6 اسفند ماه 1396 شمسی برابر با 25 فوریە 2018، بە خانوادە طالب بساطی وند، اطلاع داده اند کە فرزندشان در زندان جان خود را از دست دادە فلذا جهت تحویل جنازه وی به اداره اطلاعات مراجعه کنند.

منابع مطلع می گویند که، ادارە اطلاعات خانوادە بسطامی را تهدید کردە است که در صورت رسانه ای شدن این خبر حتی اجازه برگزاری مراسم تعزیه و فاتحع خوانی را نیز بدانان نخواهند داد.