دستگیری یک تن دیگر از شهروندان کورد در سنندج به اتهام نامشخص

0
678

دستگیریهای عمده و بدون اتهام مشخص شهروندان کورد به ویژه در استان سنندج، به طور چشمگیر و نگران کننده ای افزایش یافته است.

مروفایتی: بنا بر گزارش آژانس خبری کوردپا، “عمار رحمانی”، شهروند کورداهل شهرستان سنندج و ورزشکار مطرح این استان، روز سه شنبه 1 اسفندماه 1396 شمسی برابر با 20 فوریه 2018 از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهرستان دستگیر و به مکانی نامشخصی انتقال داده شده است.

بنا بر این گزارش، این شهروند کورد در حین هجوم نیروهای وزارت اطلاعات به منزل پدری وی دستگیر شده است.

تاکنون هیچ اطلاعی از علت دستگیری و مکان مورد انتقال این ورزشکار کورد که عضو تیم هندبال استان سنندج نیز می باشد در دست نیست.

اخبار بیشتر از نقض حقوق بشر در کوردستان در ایران طی اسفندماه 1396 شمسی:

بر اساس احکام صادره که روز پنج شنبه 3 اسفندماه 1396 شمسی برابر با 22 فوریه 2018، به رویت متهمین نیز رسیده است، شعبه 3 دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست رضا نجف زاده، برای 5 نفر از شهروندان کورد، به دلیل شرکت در نارضایتیهای ضدحکومتی اخیر ایران حکم و مجازات حبس صادر نموده است.

متین خالدی، امید زنده دل، ناصر حسنی، حسن اردوخانی و منیره سلطان زاده، این پنج شهروند کورد می باشند که برای آنها مجازات حبس صادر شده است.

بر اساس این خبر، متین خالدی و امید زنده دل، به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ بر ضد نظام”، هر کدام  به 6 سال حبس محکوم شده اند.

ناصر حسنی و حسن اردوخانی، نیز به اتخام “تبلیغ علیه نظام”، هر کدام به یک سال حبس محکوم شده اند.

منیره سلطان زاده نیز که یکی دیگر از دستگیرشدگان اعتراضات اخیر بوده است، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به 6 ماه حبس محکوم شده است.