چنگیز قدم خیر، زندانی سیاسی کورد به علت عدم رسیدگی پزشکی کلیه اش را از دست داد

0
869

چنگیز قدم خیر، زندانی سیاسی کورد در زندان مسجد سلیمان، که تاکنون چندین بار به نشانه نارضایتی به عدم عطای مرخصی درمانی و وخامت وضعیت جسمانی اش، دست به اعتصاب غذا زده است، به علت عدم رسیدگی پزشکی یکی از کلیه هایش را از دست داد.

مروفایتی: بنا بر گزارشات موثق منتشره از سوی فعالین حقوق بشر کوردستان و منابع مطلع، چنگیز قدم خیز، زندانی سیاسی کورد، به علت عدم رسیدگی پزشکی در زندان، کلیه راست خود را به طور کامل از دست داده است.

” چنگیز قدم خیر ”، زندانی سیاسی کورد اهل کامیاران که در زندان مسجد سلیمان می باشد و دارای وضعیت بد جسمانی است و نیاز به درمان دارد .

این زندانی سیاسی کورد علاوه بر مشکل کلیه که  طی یک سال گذشته بدن دچار شده است، از ناراحتی درد پا رنج می برد و بارها به مسولان زندان گفته اما مانع درمان وی شدند اما مسولان زندان حاضر به انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان نمی باشند.

این زندانی سیاسی کرد بارها به بهداری زندان مراجعه نموده است اما بهداری زندان به وی و مسئولین زندان گفته است که آنها قادر به درمان وی در بهداری زندان نیستند و می بایست به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل شود تا تحت درمان قرار گیرد.

چنگیز قدم خیر سال 1390 شمسی توسط نیروهای سپاه پاسداران مورد هدف گلوله قرار گرفت و از آن زمان تا کنون مورد درمان و تحت معالجه اساسی قرار نگرفته است.

وی  در آخرین دادگاهی خود در دادگاه انقلاب شهر سنندج به 40 سال زندان و تبعید به مسجدسلیمان محکوم شد.

این زندانی سیاسی کرد در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردین (فخرالدین) فرجی، محمد حسین رضایی و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند.

این چهار تن به اتهام عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعدا به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند .