هفتمین مرگ مشکوک شهروندان کورد در زندان و شکنجه گاههای رژیم ایران

0
1133

همچنانکه سازمان حقوق بشر کوردستان در گزارشات خود در وبسایت رسمی اش و نیز در سمینار بروکسل اعلام کرده است، رفته رفته بر شمار کشته شدگان زیر شکنجه در داخل زندانهای ایران و به ویژه در کوردستان افزوده می شود. کشتاری که عمدی و به منظور ایجار رعب و وحشت در بین مردم معترض، انجام می شود.

مروفایتی:  بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، روز سه شنبه 14 بهمن ماه 1396 شمسی برابر با 13 فوریه 2018، یک جوان دیگر اهل شهرستان سنندج بنام “حسین قلی زاده”، به صورتی مشکوک جان خود را از دست داده است.

منابع مطلع می گویند، این شهروند کورد، یک روز قبل از مرگ مشکوکش، از سوی چند تن دیگر از زندانیان بند جرائم مرتبط با مواد مخدر مورد حمله قرار گرفته است.

سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، قبلا بارها اعلام کرده است که مسئولین زندان به صورت عمدی در داخل زندان که هیچگونه نظارتی بر آنها وجود ندارد به کشتار زندانیان سیاسی کورد و دیگر ملیتهای غیرفارس و گاها فارس می پردازند.

“خالد قیصری” اهل  کرماشان، “غلامرضا محمدی”، اهل کرماشان، کیانوش زندی، اهل سنندج، سارو قهرمانی، ۲۴ساله و اهل شهرستان سنندج، حسین قادری، اهل شهرستان سنندج و بهزاد شهسواری اهل شهرستان کرماشان از جمله شهروندان کورد هستند که طی این مدت در زندانهای رژیم ایران کشته شده اند.

مسئول سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، با توجه به نوع و میزان کشته شدگان تحت شکنجه در اعتراضات اخیر، این امر روش جدید و عمدی دستگاه قضائی ایران و وزارت اطلاعات می باشد تا با این روش ترس شدیدی را در بین معترضین ایجاد نمایند و بدین روش از ایجاد نارضایتیهای آتی جلوگیری نمایند.

هلمت معروفی در ادامه افزود: “این روش، روشی سیستماتیک و عمدی است که طی آن، شکنجه گران، عمدا قربانیان را تا حد مرگ شکنجه می نمایند و سپس ادعا می نمایند که وی خودکشی نموده است که این شکنجه ها با توجه به عدم دسترسی گزارشگران و ناظرین حقوق بشری از زندانهای ایران، از دید آنها مخفی باقی می ماند اما رعب و وحشت فراوانی را در بین معترضین ایجاد می نماید”.

جهت دسترسی کامل به گزارش آمار و مشخصات کشته شدگان کورد در زندانها طی این مدت اینجاکلیک کنید.