دستگیری 10تن از ساکنین سه روستای شهرستان اشنویه

0
960

نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان اشنویه با یورش به روستای “نرزیوه” و “خورشت” و “بیمزورتی” این شهرستان در دو بار متوالی، 10 تن از شهروندان کورد ساکن این روستا را بازداشت کرده اند.

مروفایتی: : بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان اشنویه، روز جمعه 6 دیماه 1396 شمی برابر با 26 ژانویه 2018، با یورش به روستای نرزیوه از توابع این شهرستان، 7 تن از شهروندان این روستا بنامهای “فتاح علی کورد”، “مامند علی کورد”، عمر نوبخت”، “کمال نوبخت”، “جمال نوبخت”، “عثمان نوبخت”، ابوبکر نوبخت”، را دستگیر و بازداشت کرده اند.

همزمان با این یورش در دو روستای دیگر “خورشت” و “بیمزورتی” نیز سه تن دیگر از اهالی این دو روستان بنامهای “محمدامین فضلی”، اهل روستای بیمزورتی، “محمد محمودتاش” و “حامد ظریفی”، اهل روستای خورشت را بازداشت کرده اند.

اتهام این شهروندان کورد “همکاری با احزب کورد مخالف رژیم ایران” عنوان شده است.

تا زمان اعلام این خبر، اطلاعی از مکان مورد انتقال و وضعیت این شهروندان کورد در دست نمی باشد.

از سوی دیگر، روز پنج‌شنبه بیست و هشتم دی‌ماه، “هدایت عبدالله‌پور” فرزند ابوبکر زندانی سیاسی کورد برای دومین بار در دادگاه انقلاب ارومیه محاکمه و دادگاه او را به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کورد اپوزیسیون حکومت ایران” مجددا به اعدام محکوم کرد.