سنندج: تعداد کشته ها در زیر شکنجه اطلاعات به دو تن رسید

0
1579
شکنجه گران جمهوری اسلامی ایران

پس از کشته شدن “سارو قهرمانی” در زیر شکنجه وزارت اطلاعات، جوان دیگری بنا “کیانوش زندی” نیز در زیر شکنجه کشته شد. خط اینترنت سنندج از روز گذشته مرتبا قطع می باشد.

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات از سنندج، تعداد کشته شده های این شهرستان در زیر شکنجه به دو تن رسید. خبر از کشته شدن دو تن دیگر نیز وجود دارد اما هویت آنها تاکنون نامشخص است.

کیانوش زندی، یکی دیگر از بازداشت شدگان شهرستان سنندج طی اعتراضات مردمی این شهرستان همزمان با دیگر شهرستانها و شهرهای ایران می باشد. بنا بر گزارش رسیده وی در زیر شکنجه جان باخته است.

مامورین وزارت اطلاعات در سنندج، هنگام مراجعە خانواده زندی بە ادارە اطلاعات برای دریافت جنازە فرزندشان بە خانوادەش گفته اند کە “کیانوش زندی: در جریان تیراندازی در حین تظاهرات کشتە شدە است اما پس از دریافت جنازە کیانوش اثار شکنجە شدید بر روی جسدش دیده شده است.

قبل از کیانوش زندی، سارو قهرمانی، ۲۴ساله و اهل شهرستان سنندج، نیز که در پی اعتراضات مردم در این شهرستان، همزمان با دیگر شهرهای ایران، دستگیر و بازداشت شده لود، در زیر شکنجه کشته شده است.

“سارو قهرمانی” مدت ۱۱روز پیش ناپدید شد،  تلاشها برای یافتن وی بی نتیجه باقی مانده بود اما بالاخره شب گذشته اطلاعات سنندج به مادر وی اطلاع داد که جنازه پسرش را از سردخانه تحویل بگیرد.

جنازه وی روز شنبه 13 ژانویه برابر با 23 دی ماه 1396 شمسی در گورستان بهشت محمدی سنندج دفن شده است.

مامورین وزارت اطلاعات، خانواده این دو جوان کورد را تهدید کرده اند که حق انتشار خبر کشته شدن فرزندشان را ندارند و در صورت انتشار خبر مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و مجازات خواهند شد.

خط اینترنت شهر سنندج نیز از روز گذشته مرتبا قطع بوده و طی 48 ساعت گذشته اینترنت در این شهرستان به طور کامل مسدود بوده و بیش از یک ساعت جریان نداتشه است.

فعالین حقوق بشر در این شهرستان خبر کشته شدن دو شهروند دیگر کورد را در زیر شکنجه منتشر کرده اند اما تاکنون هویت آنها نامشخص است.

تصویر از آرشیو است.