بازداشت یک شهروند کورد اهل پیرانشهر توسط نیروهای اطلاعات در محل کارش

0
1116

در ادامه بازداشتها در کوردستان، یک شهروند دیگر اهل شهرستان پیرانشهر در محل کارش در بیمارستان ایرن شهر، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

مروفایتی: بنا بر گزارش منتشر شده از سوی فعالین حقوق بشر در کوردستان در ایران، “ناصح محمدی” کارمند بیمارستان شهرستان پیرانشهر در محل کار خود از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهرستان دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، “ناصح محمدی”، کارمند بیمارستان شهرستان پیرانشهر، روز یکشنبه 17 دی ماه 1396 شمسی برابر با 7 ژانویه، در محل کارش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

علت دستگیری این شهروند کورد اهل شهرستان پیرانشهر، “همکاری و عضویت در احزاب کورد مخالف رژیم ایران” و “اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

تاکنون از سرنوشت و محل نگهداری وی خبری در دست نیست.

اخبار مرتبط بیشتر:

  • شیخه امینی، 57 ساله، اهل روستای “مزری” و مقیم شهرستان سردشت، حدود بیش از یک ماه پیش (اوائل ماه دسامبر 2017)، شب هنگام در منزل شخصی اش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهرستان، بازداشت شده است.
  • ر ناضاریتهای ضدحکومتی روز چهارشنبه 13 دی ماه/3 ژانویه 2018 شهرستان سقزز، بیش از 10 تن از جوانان و شهروندان این شهرستان، از سوی نیروهای جمهوری اسلامی ایران دستگیر و بازداشت شده اند و تاکنون نیز در بازداشت بسر می بردند. بنا بر این گزارش، در حین برگزاری تجمع اعتراضی در فلکه “هه لو” (به معنای عقاب) در شهرستان سقز در تاریخ 13 دی ماه 1396 شمسی برابر با 3 ژانویه 2018، بیش از ده تن از جوانان معترض از سوی نیروهای رژیم ایران دستگیر شده اند که هویت سه تن از آنان، “فضیلت مصطفایی”، “پژمان سوریه” و “جاوید دباغی” اعلام شده است.
  • “توران مهربان” دانشجوی کورد دانشگاه نازلوی ارومیە کە روز دوشنبە ١١ دی ماه 1396 شمسی برابر با ١ ژانویە 2018، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در شهر ارومیە بازداشت شده است. بر اساس این گزارش، این دانشجوی کورد اهل ارومیه، بە اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی ضدحکومتی این شهر، همگان با دیگر شهرهای ایران، دستگیر شده است. “توران مهربان” پس از دستگیری بە اداره اطلاعات ارومیه واقع در دوقوزپلە این شهرستان منتقل شدە است. برخی از منابع از تحت شکنجه قرار گفتن این دانشجوی کورد اهل ارومیه، خبر می دهند.
  • شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشنویه، طی احضاریه ای، “عبدالمناف فیوضی”، 69 ساله، اهل روستای “بیمزورتی” از توابع شهرستان اشنویه و پدر فعال سیاسی کورد “محمدقسیم فیوضی”، ٤٢ ساله، را مکلف نموده است تا در رابطه با “ادای توضیح در خصوص قبول ضمانت محمدقسیم فیوضی” به حضور در دادگاه نموده است.  در ابلاغیه صادر آمده است که در صورت عدم حضور در مدت 10 روز پس از ابلاغ این حکم (02/10/1396)، بنا بر قانون با وی برخورد خواهد شد. این بدین معنی است که وثیقه 200 میلیون تومانی وی که یک باب منزل مسکونی می باشد، توقیف و مصادره خواهد شد.