کشتار کاسبکاران کورد از سوی نیروهای ایران ادامه دارد/ دو کشته و یک زخمی دیگر

0
843

تیراندازیهای مستقیم، سیستکماتیک و عمدی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی به کاسبکاران کورد و کولبران ادامه دارد. در ادامه این تیراندازیها، دو کاسبکار دیگر کورد در سقز و سردشت کشته و یک تن دیگر بشدت زخمی شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، بر اثر تیراندازی بدون دستور و درخواست توقف از سوی نیروهای انتظامی در مسیر جاده “زاویه همدان” به ماشین دو تن از کاسبکاران کورد اهل شهرستان سقز، یکی از آنها جان باخته و دیگری بشدت زخمی شده و در بیمارستان بستری می باشد.

بنا بر این گزارش، روز پنجشنبه 13 دی ماه 1396 شمسی برابر با 3 ژانویه 2018، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خودروی دو شهروند کاسبکار کورد در جاده زاویه همدان، یکی از انها به نام “سیروان پسندی”، مشهور به سیروان ژاپنی، در دم جان باخته و کشته شده است و دیگری بنام “رزگار” نیز بشدت زخمی شده است و اینک در کما فرو رفته است.

“سیروان پسندی” ورزشکار 24 ساله، شناخته شده شهرستان سقز و دارای دو فرزند خردسال دختر نیز می باشد که بر اثر اصابت چندین گلوله به ناحیه سرش جان باخته است.

کشته شدن این ورزشکار جوان کورد، موج گسترده ای از اعتراضات شهروندان کورد در شبکه های مجازی و بویژه در اینستاگرام را بدنبال داشته است.

مجید محمدیان

از سوی دیگر، بنا بر گزارشات منتشر شده از سوی فعالین حقوق بشر در داخل کوردستان در ایران، شب دوشنبه 17 دی ماه 1396 شمسی برابر با 7 ژانویه، یک کاسبکار دیگر کورد در شهرستان سردشت، بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی این شهرستان بشدت زخمی شده است.

بنا بر این گزارش، “مجید محمدیان”، اهل منطقه آلان از توابع شهرستان سردشت، شب دوشنبه 17 دی ماه 1396 شمسی برابر 7 ژانویه 2018، در منطقه “بیتوش” شهرستان سردشت، مورد اصابت گلوله نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان قرار گرفته و بشدت زخمی شده است. این کاسبکار کورد، اینک در بیمارستان شهرستان سردشت بستری می باشد.