احضار یک روزنامه نگار کورد از سوی اداره اطلاعات سقز

0
762

دارا مصطفوی، روزنامه نگار اهل شهرستان سقز، از سوی وزارت اطلاعات در این شهرستان احضار شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، در ادامه احضار شهروندان کورد از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، یک روزنامه نگار اهل شهرستان سقز از سوی وزارت اطلاعات در این شهرستان احضار شده است.

بنا بر این گزارش، “دارا مصطفوی”، روزنامه نگار اهل شهرستان سقز، روز چهارشنبه 13 دی ماه 1396 شمسی/ 3 ژانویه 2018، به دلیل انتشار مطلبی انتقادی، از سوی وزارت اطلاعات در شهرستان سقز احضار و مورد بازجوئی قرار گرفته است.

یکی از دلایل احضار وی، مقاله ای تحت عنوان “سخنی پیرامون رفراندوم اقلیم کوردستان” می باشد که قبل از برگزاری رفراندوم استقلال جنوب کوردستان از عراق نشر شده است.

این روزنامه نگار کورد اهل شهرستان سقز، مطالب انتقادی فراوانی پیرامون مطالب کوردستان و نیز خطاب به جناحهای مختلف درون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نگاشته و منتشر نموده است.

از سوی دیگر، بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، در ناضاریتهای ضدحکومتی روز چهارشنبه 13 دی ماه/3 ژانویه 2018 شهرستان سقزز، بیش از 10 تن از جوانان و شهروندان این شهرستان، از سوی نیروهای جمهوری اسلامی ایران دستگیر و بازداشت شده اند و تاکنون نیز در بازداشت بسر می بردند.

بنا بر این گزارش، در حین برگزاری تجمع اعتراضی در فلکه “هه لو” (به معنای عقاب) در شهرستان سقز در تاریخ 13 دی ماه 1396 شمسی برابر با 3 ژانویه 2018، بیش از ده تن از جوانان معترض از سوی نیروهای رژیم ایران دستگیر شده اند که هویت سه تن از آنان، “فضیلت مصطفایی”، “پژمان سوریه” و “جاوید دباغی” اعلام شده است.

دستگیرشدگان کوردستان نیز همچون دستگیر شدگان دیگر نقاط ایران، تاکنون در بازداشت بسر می بردند و آینده و سنوشت آنها نامشخص و نگران کننده می باشد.