بی خبری از سرنوشت یک شهروند سردشتی پس از یک ماه بازداشت/ متواری شدن یک شهروند دیگر به خارج از کوردستان

0
860

سرنوشت یک شهروند 57 ساله اهل شهرستان سردشت، پس از یک ماه بازداشت از سوی اطلاعات، تاکنون در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. یکی شهروند دیگر اهل پیرانشهر نیز ناچار به متواری شدن به خارج از ایران شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش خبرنگار سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شیخه امینی، 57 ساله، اهل روستای “مزری” و مقیم شهرستان سردشت، حدود بیش از یک ماه پیش (اوائل ماه دسامبر 2017)، شب هنگام در منزل شخصی اش از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در این شهرستان، بازداشت شده است.

شیخه امینی

یک منبع مطلع در این باره به خبرنگار “مروفایتی” گفت: “شیخه امینی، شهروند 57 ساله کورد که عائله مند نیز می باشد و تنها نان آور خانواده اش می باشد، به اتهام “ارتباط و همکاری با احزاب کورد” و “اقدام علیه امنیت ملی” از سوی نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شده است.”

تاکنون علیرغم پیگیری خانواده اش، اطلاعی از مکان بازداشت و وضعیت وی در دست نمی باشد.

از سوی دیگر، بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، یک شهروند کورد بنام “عثمان رحمانی” اهل روستای “زیویه لاجان” از توابع شهرستان پیرانشهر نیز، از روز چهارشنبه 13 دی ماه 1396 شمسی برابر با 3 ژانویه 2018، پس از وقوع درگیری بین نیروهای حزب دمکرات کوردستان ایران و نیروهای سپاه تروریستی پاسداران جممهوری اسلامی ایران، ناچار به ترک ایران و متواری شدن به یکی از کشورهای همسایه ایران شده است.

طی این درگیری، منزل این شهروند کورد از سوی نیروهای سپاه تروریستی پاسداران به آتش کشیده شده و کاملا تخریب شده است، وی نیز ناچار به ترک خانواده و کشورش شده است.