مرگ یک کاسبکار دیگر کورد بر اثر شلیک عمدی نیروهای انتظامی

0
1142

نیروهای انتظامی و هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در شرق کوردستان، عمدا و برنامه ریزی شده، کاسبکاران و کولبرانی را که به دلیل عدم اشتغال در کوردستان به این کار طاقت فرسا می پردازند را کشته و زخمی می نمایند. مدافعین حقوق بشر در کوردستان، این کشتار را نمونه ای از نسل کشی سیستماتیک در کوردستان از سوی جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنند.

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات نیمه شب سه شنبه پنجم دی‌ماه 1396 شمسی برابر با 26 دسامبر 2017، یک کاسبکار کورد اهل مهاباد به نام “رحمت سلیمان‌زاده”، ٣٣ ساله، فرزند حسین، درپی شلیک مستقیم نظامیان حکومتی در جاده مسیر مهاباد – پیرانشهر جان سپرد.

بنا بر ابن گزارش، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در مکانی به نام “سرمیدان” در جاده مهاباد – پیرانشهر این کاسبکار کورد را مورد تیراندازی قرار داده‌اند.

رحمت سلیمان‌زاده متاهل و دارای دو فرزند ۵ ساله و ۸ ماهه می باشد.

جنازه رحمت به بیمارستان شهرستان مهاباد منتقل شده و هنوز تحویل خانواده اش نگردیده است.

جمهوری اسلامی ایران، تاکنون بجای حل معضل بیکاری در کوردستان و ایجاد اشتغال زائی، صورت مسئله را پاک نموده و اقدام به کشتار کاسبکاران و کولبرانی می نماید که گاها کارتنی سیگار یا چای حمل می کنند.

این سیاست جمهوری اسلامی ایران در کوردستان، نوعی از نسل کشی تدریجی در کوردستان می باشد که هر روز جان عده ای از کوردها را در شهرهای مرزی می گیرد و گاه شهروندان عادی و غیرکولبر را نیز قربانی نموده است.

بر اساس گزارشات رسیده و موثق، برخی از فرماندهان جمهوری اسلامی ایران در این مناطق، کسانی هستند که یکی از اقوام درجه یک خود را در زمان جنگ بین ایران و عراق در این مناطق و در درگیری با نیروهای ملی خواه کورد از دست داده و کشته شده اند و اینک به قصد انتقام به کشتار مردم کورد می پردازند.

اخبار مرتبط بیشتر:

  • نیروهای انتظامی و هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان بانه، روز پنجشنبه 30 اذرماه 1396 شمسی 21 دسامبر 2017، در نقطه مرزی “ننور” شهرستان بانه؛ به سوی کولبران تیراندازی کرده و دو تن از کولبران بنامهای “کارساز عزیزی”، 30 ساله و اهل روستای کیله از توابع شهرستان بانه و  مهدی احمد پور، 27 ساله از اهالی روستای “برویشکانی” بانه به شدت زخمی شده اند.
  •  روز پنچ شنبه 30 آذرماه 1396 شمسی برابر با 21 دسامبر 2017، “مهدی احمدپور”، اهل روستای برویشکانی از توابع شهر بانه و “کارساز عزیزی”، فرزند محمود، 30 ساله و اهل روستای کیلی از توابع شهرستان بانه، بر اثر تیراندازی عمدی و مستقیم نیروهای انتظامی شهرستان بانه، بشدت زخمی شده اند.
  • ساعت 15:00 بعد از ظهر روز چهارشنبه 19 دسامبر 2017 شمسی برابر با 27 آذرماه 1396 شمسی، در منطقه کانی خدا واقع در مناطق مرزی شهرستان پیرانشهر، یک کولبر کورد با هویت “مصطفی خضری”، فرزند عثمان، 27 سالخ و اهل روستای کوپر از توابع شهرستان پیرانشهر، بر اثر شلیک عامدانه و مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیرانشهر به شدت مجروح شده است.
  • همچنین سپیده دم یکشنبه 17 دسامبر 2017 برابر با 26 آذرماه 1396 شمسی، بر اثر تیراندازی عمدی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سردشت، دو جوان کولبر کورد، کشته شدند. بنا بر این گزارش، “عثمان احمدی”، فرزند عبدالله و “محمد بهرامی”، فرزند رحمان، شب شنبه 16 دسامبر 2017 برابر با 25 آذرماه 1396 شمسی در نزدیکی روستای مرزی “بیتوش” از توابع شهرستان سردشت، بر اثر تیراندازی و بدون اعلام  اخطار، از سوی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سردشت، کشته شده اند.
  • “عثمان احمدی”، فرزند عبدالله و “محمد بهرامی”، فرزند رحمان، شب شنبه 16 دسامبر 2017 برابر با 25 آذرماه 1396 شمسی در نزدیکی روستای مرزی “بیتوش” از توابع شهرستان سردشت، بر اثر تیراندازی و بدون اعلام  اخطار، از سوی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سرردشت، کشته شده اند.