محکومیت چهار شهروند کورد به حبس طولانی مدت و تبعید

0
899

یک شهروند اهل شهرستان سقز و دو شهروند اهل شهرستان اشنویه، در مجموع به 35 سال زندان محکوم شده اند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، هیمن مام قادری اهل شهرستان سقز به 5 سال زندان تعزیری و طاهر خورشیدی و امیر پیغامی، هر کدام به 15 سال حبس و تبعید به شهر کرمان محکوم شده اند.

بنا بر این گزارش، همین مام قادری، 23 ساله و اهل شهرستان سقز، به اتهام “همکاری و عضویت در یکی از احزاب کورد مخالف رژیم ایران” از سوی دادگاه این شهرستان به 5 سال حبس تعزیری محکوم شده است.

هیمن مام قادری، طی خردادماه 1396 شمسی از سوی نیروهای اطلاعات شهرستان بانه دستگیر شده و اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شده بود. حکم مذکور، مورخه 20 آبان ماه 1396 شمسی صادر و به وی ابلاغ گردیده شده است.

این شهروند کورد در حال حاضر در زندان شهر سقز، دوره حبس خود را سپری می نماید.

از سوی دیگر، 14 آذرماه 1396 شمسی، دادگاه انقلاب ارومیه، دو شهروند کورد اهل اشنویه بنامهای “امیر پیغامی” و “طاهر خورشیدی” و “فاروق شهرویرانی” را به 15 سال حبس محکوم نموده است.

بر اساس این حکم، این سه شهروند کورد، علاوه بر تحمل این دوره طولانی حبس، به شهر کرمان نیز تبعید می شوند.

امیر پیغامی”، 28 ساله و اهل اشنویه، روز دوشنبه 8 خرداد ماه از سوی حدود 10 تن از لباس شخصیهای وزارت اطلاعات مورد یورش قرار گرفته و دستگیر و بازداشت شده است.

فاروق شهرویرانی، روز شنبە ٢٣٣ اردیبهشت‌ماه 1396 شمسی، به اتهام “عضویت و همکاری با احزاب کورد مخالف رژیم ایران” از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است.

طاهر خورشیدی، ٢١ ساله اهل محله‌ی سیدآباد شهرستان اشنویه، روز چهارشنبە ١٠ خرداد 1396 شمسی از سوی نیروهای اطلاعاتی وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بازداشت شد.

طاهر خورشیدی کە در بخش  کامپیوتر و نرم افزار حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در اشنویه مشغول کار بوده است توسط  نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران به اتهام جاسوسی و افشای اسرار محرمانه‌ی سپاه پاسداران  در این شهر  بازداشت شد.