کشتار عمدی و سیستماتیک کولبران از سوی نیروهای رژیم ایران جان دو جوان دیگر کورد را گرفت

0
1063

تیراندازی عمدی به قصد کشتار سیستماتیک و برنامه ریزی شده از مرکز کولبران کورد که به علت عدم اشتغال زائی در کوردستان و سیاست تبعیض امیز اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، ناچار به کولبری می باشند، اینبار نیز جان دو جوان کورد سردشت را گرفت.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، سپیده دم یکشنبه 17 دسامبر 2017 برابر با 26 آذرماه 1396 شمسی، بر اثر تیراندازی عمدی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سردشت، دو جوان کولبر کورد، کشته شدند.

بنا بر این گزارش، “عثمان احمدی”، فرزند عبدالله و “محمد بهرامی”، فرزند رحمان، شب شنبه 16 دسامبر 2017 برابر با 25 آذرماه 1396 شمسی در نزدیکی روستای مرزی “بیتوش” از توابع شهرستان سردشت، بر اثر تیراندازی و بدون اعلام  اخطار، از سوی نیروهای انتظامی و هنگ مرزی شهرستان سرردشت، کشته شده اند.

یک منبع موثق در اینباره به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، گفت، این دو کولبر نه مشروبات الکلی به همراه داشته اند و نه کالاهایی که از نظر شرعی حرام باشد.

وی همچنین گفت: “این دو جوان پس از شنیدن صدای گلوله و دستور شلیک به کولبران، در مکان خود توقف کرده اند اما با اینوجود نیروهای انتظامی و هنگ مرزی، عمدا به آنها شلیک کرده اند و هر دو را کشته اند.

بنا بر اظهارات این منبع مطلع، “ساعت ۱ بامداد ۲٦ ٱذر یکی از ناحیە پشت و دیگری از ناحیە گلو زخمی می شوند. نیروهای رژیم از کمک رسانی مردم بە آنها جلوگیری می کنند. عثمان و محمد تا نزدیکهای ساعت ٤ صبح با زحمهایشان روی زمین افتادە و خونریزی کردەاند.  پزشکان گفتەاند اگر در ساعات اولیە از خونریزی زخمهایشان جلوگیری می شد، اکنون زندە بودند.”

فعالین مدنی و سیاسی کورد معتقدند که کشتار کولبران، برنامه ای سیستماتیک و عمدی می باشد. این در حالیست که برخی از مسئولین دولتی در کوردستان در ایران نیز به این اقدام نیروهای نظامی رژیم ایران معترضند و کولبری را معلول سیاست تبعیض آمیر جمهوری اسلامی ایران می دانند.