دستگیری یک تن از اهالی روستای آلیکند بوکان پس از ضرب و شتم و هتک حرمت مردم روستا از سوی مامورین وزارت اطلاعات

0
1094

دستگیریها در کوردستان در ادامه موج سوم این دستگیریها با شدت هرچه تمام ادامه دارد. مامورین وزارت اطلاعات در شهرستان بوکان، ضمن ضرب و شتم و بی حرمتی نسبت به اهالی این روستا، یک تن از ساکنین این روستا را بازداشت کرده اند.

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات به نقل از آژانس خبری کوردپا، مامورین وزارت اطلاعات شهرستان بوکان از توابع استان ارومیه، روز پنج شنبه 23 آذرماه 1396 شمسی، برابر با 15 دسامبر 2017، یکی از اهالی این روستا بنام “صلاح حاجی رسولی” را دستگیر و بازداشت نموده اند. این بازداشت، یک روز پس از ضرب و شتم تعداد زیادی از اهالی این روستا از سوی مامورین وزارت اطلاعات انجام شده است.

بنا بر این گزارش، نیمه روز قبل از دستگیری “صلاح حاج رسولی”، یعنی نیمه شب چهارشنبه 22 آذرماه 1396 شمسی برابر با 14 دسامبر 2017، مامورین وزارت ازاطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران ایران، با مراجعت به روستای “آلیکند” از توابع شهرستان بوکان، به بازجوئی از منازل ساکنین این روستا پرداخته اند، این در حالی بوده است که هیچ گونه ابلاغه و اجازه رسمی ای جهت تفتیش منازل اهالی روستا با خود همراه نداشته اند.

مامورین وزارت اطلاعات، ضمن تفتیش منازل، اقدام به ضرب و شتم دو تن از  اهالی این روستا بنامهای “قادر و رحیم” نموده اند.

 نیروهای رژیم ایران، سپس به منزل دو تن دیگر از اهالی روستا بنام “احمد رسولپور” و “دکتر سلطان حاجی رسولی” مراجعت و به تفتیش این منازل پرداخته اند.

مامورین وزارت اطلاعات قصد داشته اند تا یکی از برادران دکتر سلطان حاجی رسولی را بازداشت نمایند که تلاشهایشان در این رابطه ناکام مانده است.

پس از این واقعه، مامورین ویژه اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه، روز پنج شنبه 23 آذرماه 1396 شمسی، برابر با 15 دسامبر 2017، بار دیگر به روستای “آلیکند” مراجعه و “صلاح حاجی رسولی” را دستگیر و بازداشت کرده اند.

تا زمان انتشار این خبر، اطلاعی از مکان مورد انتقال و وضعیت این شهروند کورد در دست نمی باشد.