درخواستها از رامین حسین پناهی برای خاتمه دادن به اعتصابش ادامه دارد

162
2211

مروفایتی: رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کوردی که تاکنون سرنوشتش در میانه زندگی و مرگ در هاله ای از ابهام و انتظار فرو رفته است، مدت 9 روز است دست به اعتصاب غذا زده است. این انتظار با سکوت مطلق سازمانها و نهادها و اشخاص فعال حقوق بشر ایرانی (فارس) سنگین  تر شده است. گوئی آنگاه که کوردی به جرم فعالیت سیاسی دستگیر می شود، فعالین حقوق بشر فارس نیز همصدا با فاشیسم تهران، به سور می نشینند.

رامین حسین پناهی زندانی سیاسی کورد از روز ۱۴ آذر ۱۳۹۶ در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج در اعتراض به بلاتکلیفی خود و همچنین عدم انتقال وی به زندان مرکزی، دست به اعتصاب غذا زده است و اعلام کرده است که تا زمان تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

با طولانی شدن مدت حبس رامین حسین پناهی، آنهم در شرایط سخت زندان، فعالین سیاسی کورد و نیز برخی از زندانیان سیاسی کورد، خواستار شکستن اعتصاب غذای وی شده اند.

تنی چند از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج، طی نامه‌ای به « رامین حسین پناهی» زندانی سیاسی محبوس در بند اداره اطلاعات سنندج از وی خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

متن کامل نامه:

طبق خبرهای رسیده امروز نه روزه که رامین حسین پناهی فعال سیاسی بازداشت شده در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات در اعتصاب غذا بسر می برد و بنابه آخرین گزارشها وی در شرایط جسمی نگران‌کننده‌ای بسر میبرد و هر روز وضعیت جسمی وی وخیم‌تر می‌شود.

ما جمعی از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی سنندج ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت جسمی رامین حسین پناهی، بر استفاده از ظرفیت‌ها و روش‌های دیگر برای پیگیری این مطالبات؛ تاکید می‌کنیم و از این عزیزمان می‌خواهیم با پایان دادن به اعتصاب خود به نگرانی جامعه‌ی مدنی و خانواده‌ خود نیز پایان دهد.

همچنین ما خواستار اقدام فوری نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی برای نجات قطعی جان این زندانی سیاسی هستیم. از مسوولان ایران هم می‌خواهیم با ایجاد فشار بر قوه قضائیه و وزارت اطلاعات ، خواستار پایان دادن به نقض حقوق زندانیان سیاسی در کل بازداشتگاه ها و زندان های ایران شوند.

بهزاد خوشحالی، نویسنده و محقق مسائل سیاسی ایران و خاورمیانه نیز طی نوشتاری کوتاه از رامین حسین پناهی خواسته است تا اعتصابش را بکشند و مراقب خود باشد.

متن نوتشار خوشحالی:

رامین عزیز! اعتصاب غذایت را بشکن
می گویند مراقب خودت باش پنهانی ترین دوستت دارم آدم هاست
تلاش تو، مقاومت تو و باری که به جای یک ملت به دوش کشیده ای و همچنان به دوش می کشی ستودنی است
همه تو را فهمیده اند پس دیگر نیازی به توضیح نیست
ما همه به تو، به توانایی های تو و به مبارزه ات ایمان داریم
لبخند بزن، مقاومت کن، زندگی کن
پیام تو از سلول های سرد به همه رسید
اکنون همه تو را می شناسند، تو را می دانند و تو را می خوانند
باز می گویند زندگی کردن کمیاب ترین اتفاق دنیاست
و تو این کمیاب ترین را پیش تر به خاطر رهایی، برای آزادی چوب حراج زده ای
مبارزه کن و همچنان عاشقانه زندگی کن
تو از نژاد چشمه ای و باید همچنان روان باشی
باید دنیایی پراز زیبایی خلق کنی
باید جهانی سراسر پویا بیافرینی
دنیایی به لیاقت وجود خودت و به شایستگی هدفی که برگزیده ای
تو با مقاومت و با هدف خود نشان دادی که همچون همه انسان‌ها، شایسته ی عشق و احترام هستی و هم نشان دادی که ملت تو نیز شاسته ی آزای و احترام است
اعتصاب را بشکن و هر روز به خورشيد در حال طلوع خوشامد بگو، حتی در سلول های سرد
شاید خورشید را هم نتوانی ببینی اما به روشنایی، به کورسوی نور، به هرآنچه بر تاریکی، نور می افشاند خوشامد بگو
اعتصاب را بشکن رامین جان
مراقب خودت باش

«رامین حسین پناهی» فعال سیاسی کورد در روز دوم تیرماه 1396 شمسی از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت.

162 COMMENTS

Comments are closed.