صدور حکم 2 سال و شش ماه حبس برای یک ماد و دختر سردشتی از سوی دادگاه انقلاب ارومیه

0
1380

طی ادامه روند ارعاب و تهدید در شرق کوردستان، یک مادر و دختر سردشتی از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به تحمل 2 سال و شش ماه حبس در زندان مهاباد محکوم شدند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، حکم صادره 2 سال و 6 ماه حبس برای یک مادر و دختر سردشتی از سوی دادگاه انقلاب ارومیه، مجددا صادر و این مادر و دختر برای تحمل مدت حبس صادره، به زندان شهرستان مهاباد، منتقل شده اند.

بنا بر این گزارش، روز چهارشنبه 13 دسامبر 2017 برابر با 22 آذرماه 1396 شمسی، دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه، حکم تحمیلی دو سال حبس را برای “سهیلا زبیری”، 46 ساله و اهل شهرستان سردشت صادر و دختر وی بنام “صفا حسن پور” نیز به تحمل حبس “6 ماه” محکوم شده است.

این حکم، قبلا در 25 خردادماه 1396 شمسی از سوی دادگاه شهرستان صادر شده بود و این مادر و دختر کورد تا زمان صدور حکم تجدیدنظر از سوی دادگاه انقلاب ارومیه، با قید وثیقه 300 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بودند.

این حکم، مجددا روز چهارشنبه به این مادر و دختر ابلاغ شده و جهت تحمل مدت حبس تحمیلی، به زندان مهاباد منتقل شده اند.

این مادر و دخترش، قبلا از سوی دادگاه شهرستان سردشت به همراه 10 تن دیگر، به اتهام “اخلال در نظم عمومی” و مشارکت در اعتراض به حادثه هتل تارای مهاباد، محاکمه شده بودند.

این دادگاه، هرکدام از متهمین: “١- سردار اسماعیلی، ٢- رامین حسن‌زاده، ٣- صفا حسن‌پور، ۴- سهیلا زبیری، ۵- هیمن جنت‌یار، ۶- سامرند احمدزاده، ٧- آمانج شیخه‌پور، ٨- سامان ملکاری، ٩- حسین پری‌آقایی، ١٠- محمد قادریان، ١١- کامل رسول‌پور و ١٢- فرهاد شیخانی را در خصوص اتهام مشارکت در اخلال در نظم عمومی شهر سردشت به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و در مورد تمرد در مقابل مأمورین انتظامی نیز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده که صرفا مجازات اشد (یکی از موارد) قابل اجرا می‌باشد”.

براساس این رأی، قاضی امین‌نسب همچنین در خصوص جنبه خصوصی مطالبه دیه موضوع مشارکت در ایراد ضرب و جرح مأمورین انتظامی: “١- سید ابوالفضل دشتبان، ٢- بختیار درخشان، ٣- امید زحمت‌دوست و ۴- نوید اصلان‌زاده، با توجه به نامشخص بودن مسبب هرکدام از صدمات، همگی ١٢ متهم مذکور را مشترکا و در مجموع به پرداخت دیه به میزان ١۶,٢١٠,٠٠٠ تومان محکوم کرد”.