احضار فعالان کارگری ادامه دارد/مظفر صالح‌نیا نیز به دادسرای انقلاب احضار شد

0
853

احضار فعالیین کارگری در سنندج ادامه دارد. پس از محمد عزیزی از سوی وزارت اطلاعات، مظفر صالح نیا نیز از سوی دادسرای انقلاب احضار شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیه به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، «مظفر صالح‌نیا» فعال کارگری کورد اهل سنندج و عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، طبق ااحضاریه ای از سوی دادسرای انقلاب این شهر احضار شده است.

منبعی مطلع در این باره گفت: “بر طبق این احضاریه، مظفر صالح نیا، باید طی مدت ده روز آینده در دادسرای انقلاب این شهر حاضر شود.

این احضاریه، روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶ شمسی، برابر با 13 دسامبر 2017، به صالح نیا ابلاغ شده است.

این منبع مطلع به مروفایتی گفت: “این احضاریه در رابطه با فعالیت‌های یک‌ساله‌ی اخیر آقای صالح نیا صورت گرفته و به وی اعلام شده است که در صورت عدم حضور در دادسرا بازداشت خواهد شد”.

این فعال کارگری کورد، بعداز ظهر روز ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶،  پس از شانزده روز بازداشت توسط ستاد خبری اطلاعات سنندج به قید وثیقه بیست میلیونی (فیش کارمندی) آزاد شده است.

صالح نیا در تاریخ ۴ مهرماه ۹۶، در محل کار خود در شهر سنندج از دو مأمور لباس شخصی ستاد خبری اطلاعات سنندج بدون ارائه حکم و به دلایل نامعلومی بازداشت شد و در این مدت نیز در همان محل محبوس بوده است.

مظفر صالح نیا پیش‌تر نیز در روز اول تیر ۹۵ توسط مأموران اطلاعاتی سنندج در محل کارش بازداشت و بعد از ۱۹ روز با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد گردید. اتهامات وارده توسط دستگاه قضائی به مظفر، عضویت در اتحادیه آزاد کارگران ایران و فعالیت‌های کارگری و برای هاشم رستمی نیز فعالیت‌های کارگری عنوان گشته بود.

احضار صالح نیا در حالی صورت می گیرد، “محمد عزیزی”، فعال کارگری اهل شهرستان سنندج، روز شنبه 20 آذرماه 1396 شمسی برابر با 10 دسامبر 2017 میلادی، به صورت تلفنی از سوی وزارت اطلاعات در شهرستان سنندج احضار شده است.