رئیس اسبق شورای شهر ماکو و مدیر گروه تلگرام فریاد آزاد مجددا دستگیر شد

0
1032

رئیس اسبق شورای شهر ماکو و مدیر گروه تلگرام فریاد آزاد مجددا دستگیر و به مکان نامشخصی انتقال داده شده است. فعالین مدنی شهر ماکو می گویند خطر مرگ وی را تهدید می کند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، مهندس رضا رضا زاده، رئیس اسبق شورای شهر ماکو و مدیر گروه تلگرام فریاد آزاد مجددا دستگیر، روز شنبه 25 نوامبر برابر با 4 آذرماه 1396 شمسی، مجددا از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شده است.

علت بازداشت وی، افشاگری اعلام شده است. وی قبلا نیز به افشاگری در رابطه با تخلفات اداری مسئولین در این شهرستان اقدام نموده است.

وی در گروه تلگرامی خود بنام “فریاد آزد”، به اعتراض به تخلفات و اختلاس های سازمان منطقه آزاد ماکو پرداخته است.

وی قبلا نیز طی دی ماه 1395 شمسی، به خاطر اعتراض به تخلفات و اختلاس های سازمان منطقه آزاد ماکو زندانی شد و ۷۴ ضربه شلاق خورده است.

حاج حسین فروزان رئیس سازمان منطقه آزاد ماکو با حمایت آقایان قربانعلی سعادت استاندار و اکبر ترکان معاونت ریاست جمهوری در امور مناطق آزاد تجاری کشور با شکایت از مهندس رضا رضازاده و با نفوذ در دستگاه قضایی، ایشان را با اتهامات واهی با حبس و شلاق روبرو کردند.

در زمان ریاست مهندس رضا رضازاده بر منطقه آزاد تجاری ماکو، مجلس شورای اسلامی، سازمان مناطق آزاد را از معاونت ریاست جمهوری به زیر مجموعه وزارت دارایی انتقال داد‌. اخیرا وی در رابطه با اختلاس صورت گرفته طی مدت زمان ریاست حاج حسین فروزان به استانداری نامه نگاری کرده بود.

فعالین شهرستان ماکو، از دستگیری و ابهام در مکان مورد انتقال وی به ویژه با توجه به سابقه دستگیری و شلاق خوردنش، به شدت نگران هستند و می گویند، مرگ وی را تهدید می کند.