کولبر مجروح کورد در بیمارستان ارومیه نیازمند مساعدت مالی است

0
1127

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، وضعیت یکی از کولبران مجروح پیرانشهری که بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی این شهرستان طی چند روز گذشته زخمی شده است، نامساعد بوده و به علت تنگدستی، نیازمند کمک مالی است.

سمکو احمدیان، یکی از سه کولبر مجروح پیرانشهری که اینک در بیمارستان خمینی ارومیه بیستری شده است، بر اثر جراحات ناشی از شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در شهرستان پیرانشهر و اصابت گلوله به چند قسمت از بدنش، اینک کسیه سفرا و یکی از کلیه هایش را از دست داده است.

پزشکان بیمارستان به وی گفته اند، جهت جلوگیری از قطعی نخاع وی، نیاز به سی ملیون تومان جهت انجام عمل جراحی دارد.

بنا بر اظهارات یک منبع مطلع در گفتگو با “مروفایتی”، سمکو احمدیان بر اثر بی بضاعتی مالی، توانایی تهیه و پرداخت چنین مبلغ هنگفتی را ندارد، از اینرو جان وی در خطر حتمی قرار دارد و ممکن است قطع نخاع شود.

این منبع از تمامی خیرین و آزدیخواهان خواسته تا این کولبر کورد را یاری نمایند.

اطلاعات مرتبط بیشتر در این باره:

روز دوشنبه 29 آبان ماه 1396 شمسی برابر با 20 نوامبر 2017، بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران در پیرانشهر، یک کولبر کشته شده است، همچنین سه کولبر دیگر به شدت مجروح شده اند. همچنین طی همین روز، یک کولبر دیگر بر اثر انفجار مین در پیرانشهر، یکی از پاهای خود را از دست داده است.

بنا بر این گزارش، ساعت 19:00 روز دوشنبه 29 آبان ماه 1396 شمسی برابر با 20 نوامبر 2017، یک کولبر کورد بنام ، “حسن مرادی”، اهل روستای همین آباد پیرانشهر پس از افتادن در کمین نیروهای هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر و شلیکشان به سوی دسته ای از کولبران در منطقه دستاره در کوهستان کانی خدا، کشته شده است. در راه  نقده جان باخته است. دو کولبر دیگر نیز بنامهای سمکو احمدی و شخص دیگری که نام وی تاکنون مشخص نیست، در این تیراندازی، زخمی شده اند.

سمکو احمدی، بر اثر وخامت اوضاع به بیمارستانهای ارومیه اعزام شده است اما حسن مرادی در مسیر اعزام به بیمارستان خمینی ارومیه در شهرستان نقده جان باخته است.

همچنین یکی دیگر از کولبران که بهمراه این سه تن در کمین نیروهای هنگ مرزی افتاده است، بنام “زرار صفوی” در حین تعقیب و گریز از ارتفاعات سقوط کرده و زخمی شده است.

از دیگر سوی، یک کولبر دیگر نیز بنام، “لقمان وحید” ساکن روستای میشه ده از توابع شهرستان پیرانشهر، ساعت 14:00 بعد از ظهر روز دوشنبه 29 آبان ماه 1396 شمسی برابر با 20 نوامبر 2017، بر اثر انفجار مین، یکی از پاهای خود را از دست داده است.