محمد نظری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است

0
957
محەممەدی نەزەری لە بیر نەکەین

محمد نظری زندانی سیاسی که به تاریخ ۲۴ آبانماه امسال  پس از انتقال از زندان رجایی شهر به زندان ارومیه با مشکلات جسمی فراوان روبرو است، وی در روز چهار شنبه ٢٤ آبان ماه در پي وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شد و پزشك بهداری به وی اعلام كرد كه بايد براي عمل جراحي بخاطر سنگ كليه به بيمارستان خارج از زندان منتقل شود. و تا موقع  انتقال بايد در بهداری تحت مراقبت باشد. اما پس از يكساعت بستری بودن در بهداری؛ رئيس بهداری زندان او را به بند بازگرداند.

محمد نظری در اعتراض به اين انتقال و به رفتار بد رئيس بهداری به افسر نگهبانی مراجعه کرد. اما افسر نگهبان بنام حسین ملازاده با ضرب و شتم و توهین پاسخ او را داد. به دنبال این امر روز پنجشنبه ۲۵ آبان زندانی سیاسی محمد نظری بهمراه يكي از زندانيان سياسي ديگربند ١٢  به دفتر مدير داخلي مراجعه كرده و به این وضعیت اعتراض کردند. اما مهرعلی فرهنگ این دو زندانی را تهدید کرد که پیگیری این اعتراض پرونده سازی برای ایشان را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است که محمد نظری همراه با دو زندانی سیاسی دیگر خالد فریدونی و عمر فقیه پور روز ۲۴ آبان ماه؛ به دلایل نامعلوم  به زندان اروميه منتقل شدند.

محمد نظری، ۴۶ساله در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است. محمد نظری در مدت ۲۴ سال حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.