وضعیت وریا دل انگیز، فعال مدنی مریوانی به علت اعتصاب غذا نامساعد است

12
1597

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان خقوق بشر کوردستان- روژهلات، وریا دل انگیز، فعال مدنی کورد اهل مریوان و عضو انجمن سبز چیا که از 4 مهرماه 1396 شمسی دستگیر شده است، پس از اعتصاب 18 روزه ای که به علت عدم اطلاع رسانه های، رسانه ای نشده است، رراهی بیمارستان شده است.

وریا دل انگیز که مورخه 4 مهرماه 1396 شمسی، به اداره اطلاعات شهرستان مریوان احضار شد و پس از چند ساعت بازجوئی آزاد گردید اما تنها نیم ساعت بعد مجددا از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در مریوان بازداشت شده و تا چهارم آبان ماه 1396 شمسی در بازداشت اداره اطلاعات بوده است و اکنون به زندان عمومی مریوان انتقال داده شده است.

یک منبع مطلع و نزدیک به خانواده دل انگیز، طی تماس با مروفایتی، در این رابطه گفت: “بنا بر اطلاعات موثق، وریا دل انگیز، در حین بازداشتش در اداره اطلاعات، مدت 16 روز را اعتصاب غذا نموده است”.

این منبع در ادامه به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، گفت: “مدت هشت روز از 16 روز اعتصاب وریا در حالی انجام گرفته شده است که وی به اداره اطلاعات شهرستان سنندج منتقل شده است، سپس به علت وخامت اوضاع جسمانی اش، مجددا به مریوان منتقل و جهت تداوی پزشکی به بیمارستان بوعلی این شهرستان انتقال داده شده است و از آنجا نیز به اداره اطلاعات مریوان منتقل شده است”.

وریا دل انگیز، در تاریخ 4 مهرماه 1396 شمسی، به اتهام مشارکت در رفراندوم استقلال کوردستان از عراق دستگیر شده است.

بنا بر گزارشات این منبع موثق و مطلع، وضعیت جسمانی وریا دل انگیز، وخیم و نامساعد می باشد و تاکنون نیز مشخص نیست که چه حکمی بر وی تحمیل خواهد شد.