دستگیری شهروندان بجای مجازات متعرض به دختر 12 ساله در ارومیه

0
799

پس از تجاوز سرایدار مدرسه ای در منطقه کوردنشین اسلام آباد ارومیه، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بجای مجازات شخص متجاوز که آذری زبان می باشد، دستگیری و بازداشت معترضین کورد را شروع کرده اند.

مروفایتی: پس از انتشار خبر تجاوز سرایدار مدرسه شهدای اسلام آباد ارومیه به یک دانش آموز دختر ۱۲ ساله، هزاران نفر از معترضین در جلوی مدرسه مذکور تجمع نموده و خواستار مجازات مجرم شدند.

مردم معترض ابتدا اقدام به آتش زدن خودروی سرایدار این مدرسه نمودند.

نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی با آگاهی از تجمع مردم در محل حاضر و به علت ترس از وسیعتر شدن تجمع، اقدام به سرکوب و ضرب و شتم مردم ناراضی نمودند که خواسته آنها تنها مجازات مجرم بود.

معترضین خشمگین با مشاهده این رفتار نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مدرسه مذکور را به آتش کشیدند.

یکی از مسئولین این شهرستان، پس از اعتراضات خودجوش مردمی، بجای پرداختن به مسئله و حل بحران، همه پرسی در کوردستان عراق را منشأ این نارضایتی ها اعلام کرد.

اینک نیز بر اساس گزارشات رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات؛ تعداد کثیری از شهروندان کورد معترض از سوی نیروهای امنیتی این شهرستان دستگیر و بازداشت شده اند.

امیر طالب مرنه، نادر نوجوان جوهنی، شفیق نوجوان جوهنی، عثمان خضری، اسماعیل نجفی، جبرائیل حاتمی، رسول سورمان، اسلام حاتمی، نوزاد فرزند حسن، سردار فرزند سنار و سفر فرزند رشید، از جمله شهروندان کورد ارومیه ای هستند که از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران دستگیر و بازداشت شده اند.

از سوی دیگر، تاکنون هیچ اطلاع رسانی ای در رابطه با مجرم و احتمال دادگاهی شدن و حکم وی، برخلاف آنچه که در مورد تجاوز در اردبیل دیده شد، گزارش نشده است.

این امر خشم بیشتر کوردهای ارومیه را مبنی بر تبعیض ملی حتی در مواردی که تجاوز به عنف آنهم در مورد دختری 12 سال وجود دارد، بشدت دیده می شود.