مرگ یک دختر بچه ۳ ساله احوازی و جراحت شدید مادرش بر اثر شلیک مستقیم ماموران امنیتی

0
1057

بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به خودرویی حامل یک خانواده، دختربچه سه ساله ‌احوازی به نام “رغد سواری” کشته و مادرش نیز به شدت زخمی شد.

مروفایتی تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی به شهروندان مدنی و خودروهای آنها به بهانه و گمان حمل کالاهای قاچاغ در کوردستان، احواز و بلوچستان به امری عادی تبدیل شده است.

بر اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به خودرویی حامل یک خانواده در روز دوشنبه سوم آبان ماه، دختربچه سه ساله ‌ای به نام “رغد سواری” کشته و مادرش نیز به شدت زخمی شد.

بنابر گزارش فعالین حقوق بشر در احواز،ساعت ۱۰ شب دوشنبه در کوی علوی اهواز، ماشین نیروهای امنیتی با خودرویی دارای پلاک نظامی به طرف ماشین این خانواده تیراندازی کردند که متاسفانه دختر ۳ ساله ‌شان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در جا جان سپرد و مادرش به شدت زخمی شد و در حال حاضر در بیمارستان گلستان احواز بستری است».

طی دو ماه اخیر، چندین شهروند کورد، به ویژه در استان کرمانشاه و سنندج، تنها به ظن حمل بار قاچاغ، از سوی ماموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، با شلیک مستقیم گلوله کشته شده اند.

این زنجیره از کشتار شهروندان کورد در حالی صورت می گیرد که شواهد نشان می دهد که این رانندگان وسائل نقلیه شخصی، هیچگونه بار و کالای قاچاغی به همراه نداشته اند.

در ادامه این زنجیره از کشتار عامدانه شهروندان کورد که نوعی از نسل کشی به شمار می آید، روز دوشنبه 16 مردادماه 1396 شمسی، یک شهروند کورد بنام “محمدباقر قیتولی”، اهل شهرستان پاوه و ساکن شهرستان ثلاث باوه جانی، در حال رانندگی با خودروی شخصی اش در نزدیکی روستای “کانی دینار” از توابع شهرستان ثلاث باوه جانی، از سوی نیروهای انتظامی به رگبار بسته شده و در نتیجه جان باخته است.

همچنین صبح روز چهارشنبه 11 مردادماه 1396 شمسی، تیراندازی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی به خودروی یک شهروند کورد در شهرستان سقز، یک زخمی برجای گذاشته است.

بنا بر این گزارش، صبح روز چهارشنبه 11 مردادماه 1396 شمسی، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی، در مسیر روستای دواپ به شهرستان سقز، خودروی وانت یک شهروند کورد را به گلوله بسته و در نتیجه وانت سرنگون و راننده آن به شدت مجروح شده است.

هویت این شهروند کورد، “حبیب محبی”، ساکن شهرستان مریوان عنوان شده است که به سختی مجروح شده است.

قبلا نیز حدود ظهر روز یکشنبه 18تیرماه 1396 شمسی، مأموران انتظامی کرمانشاه خودروی شخصی یک شهروند کورد اهل کامیاران را به ظن و گمان حمل کالای قاچاق در جاده فرودگاه کرمانشاه به رگبار بسته و وی را کشتند.

بنا بر این گزارش، خودروی “جمال رحمانی”، ٢٢ ساله اهل روستای “لون سادات” از توابع کامیاران حدود ظهر روز یکشنبه 18 تیرماه 1396 شمسی، به ظن و گمان حمل کالای قاچاق، از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در کرمانشاه، هدف شلیک مستقیم قرار گرفته و در نتیجه، این شهروند کورد کشته شد.

در این تیراندازی، همچنین دو شهروند دیگر کورد بنامهای “حامد علی مرادی” اهل جوانرو و “ولی خانی”، اهل روستای “دی سوور” از توابع شهرستان روانسر نیز جان باختند.