مجروح شدن یک کولبر کورد در سردشت بر اثر شلییک نیروهای هنگ مرزی

0
1335

طی دو روز گذشته، نیروهای هنگ مرزی شهرستان سردشت، حملات متعددی را به کولبران کورد شروع نموده اند، طی این تیراندزیهای تعمدی، یک کولبر کشته و یک تن دیگر مجروح شده است.

مروفایتی: بنا بر کزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان – مروفایتی، شب یکشنبه 22 اکتبر برابر با 30 مهرماه 1396 شمسی، یک کولبر دیگر در شهرستان سردشت زخمی شده است.

بنا بر این گزارش؛ طی ساعات اولیه امشب یکشنبه 30 مهرماه 1396 شمسی، یک کولبر کورد اهل شهرستان سردشت با هویت “محمد خالدی” در منطقه ای بنام “قندول” از توابع شهرستان سردشت، از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله نیروهای هنگ مرزی شهرستان سردشت قرار گرفته و بشدت زخمی شده است.

این کولبر کورد به یک مرکز درمانی منتقل شده است.

نیرهای هنگی شهرستان سردشت، طی دو روز گذشته حملات وسیعی را به سوی کولبران کورد در نقاط مرزی این شهرستان شروع نموده اند. به نظر می رسد این حملات جدید با حمله سپاه تروریستی پاسداران به اقلیم کوردستان مرتبط باشد.

ساعت ١٩ شب شنبە ٢٩ مهرماه 1396 شمسی برابر با  ٢١ اکتبر 2017، بر اثر تیراندازی مستقیم و عامدانه نیروهای هنگ مرزی  در اطراف روستای بیتوش از توابع شهرستان یک کولبر جوان اهل شهرستان سردشت کشته شد.

هویت  این کولبر جوان کورد، ”پشتیوان معین“  فرزند رحمان، 24 ساله و اهل روستای “گَولان” سردشت اعلام شده است.

گزارش رسیده حاکی از آن است که این کولبر جوان از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفته است.

وی در نتیجه اصابت دو گلوله به سرش در دم جان باخته است.

به همراه این کولبر کورد، شمار دیگری از کولبران نیز مورد هدف گلوله های هنگ مرزی سردشت قرار گرفته اند که تاکنن شمار زیادی از کولبران کورد توسط هنگ مرزی این شهرستان کشته و مجروح شده اند.

طی روزهای آینده، انتظار می رود با توجه به تعرض جمهوری اسلامی ایران به کوردها در جنوب کوردستان و مقاومت تدریجی کوردها علیه تعرض سپاه تروریستی پاسداران و ملیشیاهای حشد الشعبی، در داخل شرق کوردستان نیز، کولبران مورد انتقامجوئی و هدف گلوله های نیروهای مختلف نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی قرار بگیرند.