حمله سازماندهی شده به زندانیان سیاسی اهل سنت و انتقال به سلول انفرادی

0
930

 

مروفایتی: روز ۲۵ مهر ماه؛ پنج زندانی سیاسی اهل سنت که در بند یک روان درمانی زندان مرکزی ارومیه محبوس هستند؛ توسط ده‌ها زندانی جرائم خطرناک و مسئولین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به سلولهای انفرادی منتقل شدند.
به گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان روژهلات  روز سه شنبه ۲۵ مهر ماه، پنج زندانی سیاسی اهل سنت کامران شیخه، خسرو بشارت، انور خضری، رامین روزبان و سیامک اشرفی که در بند ۱ روان درمانی محبوس هستند با تحریک مسئولین بند و دفتر ویژه اداره اطلاعات از سوی حدود ۴۰ زندانی جرائم خطرناک این بند مورد حمله قرار گرفته و به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بعد از حمله سازماندهی شده به این پنج زندانی سیاسی و مذهبی، مسئولین زندان هر پنج زندانی سیاسی و مذهبی را با زدن دست‌بند و پابند به سلولهای انفرادی منتقل کرده سپس علیرضا صفری، رئیس زندان با پوشاندن صورت خویش شخصا به همراه گارد زندان با استفاده از باتوم اقدام به ضرب و شتم این زندانیان کرده است.
تحریک زندانیان برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی یکی از شگردهای مسئولین زندان است که بطور خاص در زندان ارومیه تحت عنوان آذری و کرد و یا شیعه و سنی انجام می گیرد.

بر اساس گزارش یکی از منابع مطلع سه تن از این زندانیان روز بعد ( ۲۶ مهر ماه) به داخل بند بازگرداننده شده‌اند اما به دستور رئیس زندان کامران شیخه و انور خضری که بر اثر این ضرب و شتم از ناحیه سر و دست زخمی شده‌اند جهت محو نشانه‌های ضرب و شتم‌ همچنان در سلولهای انفرادی نگهداری میشوند.

کامران شیخه، خسرو بشارت و انور خضری روز سه شنبه ۲۸ شهریورماه جهت برگزاری جلسه دادگاه از زندان رجایی شهر به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده‌اند که بعد از اعتراض این زندان به نگهداری در بند ۳ و۴، بند زندانیان جرائم غیره سیاسی، به دستور رئیس زندان هر سه زندانی به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

این سه زندانی نیز در اعتراض به این رفتار به مدت ۶ روز اقدام به اعتصاب غذا کردند و در نهایت با قول مساعدت مسئولین زندان مبنی بر انتقال آنان به بند ۱۲، بند زندانیان سیاسی در آینده نزدیک، آنان به اعتصاب خویش پایان داده و نهایتا به بند روان درمانی یک منتقل شدند.
رامین روزبان و سیامک اشرفی، دو شهروند کورد  اهل ارومیه پیش از این از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام همکاری با احزاب کورد به ۳ سال حبس محکوم شدند.

رامین روزبان از دو سال پیش و سیامک اشرفی از یک سال پیش در این زندان بسر می‌برد.