زخمی شدن دو نفر بر اثر انفجار مین در دهلران و قصرشیرین

0
895

 مروفایتی: فرمانده انتظامی قصرشیرین از مجروح شدن یکی از عوامل پاکسازی مین در حین انجام عملیات خاکبرداری و تسطیح زمین در حوالی پاسگاه برج احمدی از توابع بخش مرز خسروی این شهرستان خبر داد.

این فرد با هویت معلوم ‘بیژن قربانی’ اهل و ساکن استان اصفهان راننده بولدوز متعلق به شرکت مین زدایی بوده که در اثر خاکبرداری با مین به جای مانده از جنگ برخورد کرد”.

و در جریان این انفجار فرد یاد شده از ناحیه سر، صورت، بازو، پا و دست چپ دچار مجروحیت و به یک دستگاه بولدوزر نیز خسارت مادی وارد شد”.

از ابتدای امسال تاکنون هشت مورد انفجار مین در شهرستان مرزی قصرشیرین رخ داد که در اثر این انفجارها چهار تن مجروح ، ۱۰ راس دام تلف و هشت راس دام نیز آسیب دیدند و یک دستگاه تراکتور، سه دستگاه بولدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز دچار خسارت مادی شدند.

پارسال در مجموع ۲۰ مورد انفجار مین به جا مانده از جنگ در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر آن یک تن کشته و ۱۲ تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شدند.

کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاکسازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.

در ۱۴ مورد از این انفجارها، ۶ دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین زدایی، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه کمباین و چهار دستگاه تراکتور کشاورزان فعال در منطقه دچار خسارت مادی شد و در سه مورد دیگر از این انفجارها، ۱۱ راس گوسفند تلف شد.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

از دیگر سو  انفجار مین بازمانده از زمان جنگ  دو رژیم ایران و عراق در منطقه دهلران استان ایلام یک مجروح برجای گذاشت. ایران در زمره آلوده ترین کشورها به مین در جهان است.

بنابر اطلاعات دریافتی صبح امروز، یک دستگاه بیل مکانیکی گروه پاکسازی در حین عملیات تخریب و تسطیح سنگرهای رژیم با مین برخورد نموده و راننده آن به نام احمد محمدی دچار موج گرفتگی شده است.

این حادثه در حوالی دشت عباس رخ داده است.

به گفته یک منبع موثق حال عمومی مصدوم تثبیت شده و برای ادامه درمان به بیمارستان گنجویان دزفول منتقل شده است.