کشته شدن یک کاسبکار کورد بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی

0
931

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شب شنبه 20 مهرماه 1396 شمسی، یک کاسبکار کورد اهل شهرستان پیرانشهر، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی این شهرستان کشته شد.

بنا بر این گزارش، “کامیل محمودی”، 30 ساله، عائله مند و دارای یک دختر خردسال، و اهل روستای “پسوه” از توابع شهرستان پیرانشهر، شب یکشنبه 21 مهرماه 1396 شمسی، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر در حین بازگشت به منزل جان خود را از دست داده است.

نیروهای هنگ مرزی، پس از کشتن این شهروند کورد، جنازه وی را نیز به عنوان گروگان نزد خود نگه داشته و از تحویل آن به خانواده اش تا زمان انتشار این خبر، امتناع نموده اند.

رسم معمول نیروهای مختلف رژیم ایران در کوردستان در حین کشتن شهروندان کورد بر اخذ هزینه گلوله شلیک شده از خانواده قربانی و حتی اخذ شیرینی از آنان می باشد.

طی یک سال گذشته، 5 تن از شهروندان مدنی نیز تنها به ظن حمل کالای قاچاغ از سوی نیروهای مختلف نظامی و انتظامی رژیم ایران کشته شده اند.

تاکنون بغیر از چند سازمان فعال حقوق بشری کورد و از جمله سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، دیگر سازمانهای حقوق بشری فعال در حوزه ایران، در مورد کشتار شهروندان و کاسبکاران کورد از سوی نهادهای مختلف جمهوری اسلامی سکوت اختیار کرده اند.