همه با هم به پشتیبانی از کمپین حمایت از محمد نظری بشتابیم

0
914
محمد نظری را فراموش نکنیم

کمپین پشتیبانی از محمد نظری، قدیمی ترین زندانی سیاسی کورد و ایران آغاز بکار کرد، این کمپین به حمایت همه جانبه نیاز دارد و خواهان حمایت همه جانبه و مشارکت عمومی است.

مروفایتیمحمد نظری زندانی سیاسی کورد و قدیمی ترین زندانی سیاسی ایران که به اتهام ارتباط با حزب دمکرات کوردستان ایران درسال ۱۳۷۲ بازداشت و پس از اخذ اعترافات ساختگی و از پیش تعین شده به اعدام محکوم شد و اکنون 24 سال از عمرش را در زندان گذرانیده است اکنون مدت 75 روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد و با مرگ روبروست.

مجازات اعدام او درسال ۸۶ به حبس ابد کاهش یافته و از زندان ارومیه به زندان رجایی شهر منتقل و تا امروز در سالن۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر در حال گذران حکم است .

وی تاکنون به مرخصی نرفته و از کلیه ی حقوق قانونی خود از قبیل مرخصی و آزادی مشروط محروم بوده است.

بنا بر اظهار نظر متخصصین اعتصاب غذا، اوج داوم هر انسان در این شرایط 90 روز است و پس از آن خواهد مرد. لذا اینک نظری با مرگ دست و پنجه نرم می کند.

طی دو روز گذشته، فعالین مدنی و سیاسی در فضای مجازی کمپینی را در حمایت از وی راه اندازی نموده اند.

بنا بر بیانیه شماره 1 این کمپین که در فضای مجازی منتشر شده است، اعضای این کمپین در نظر دارند تا پس از جمع آوری راهکارها به عملی نمودن آنها و کمک به نظری بپردازند.

نظری مدت 24 سال را در زندان سپری و اکنون به 25 مین سال خود در زندان وارد شده است، در حالیکه قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ حبس ابد را به ۱۵ سال کاهش داده و با وجود جلسات بسیاری که از سوی مقامات امنیتی در زندان با وی صورت گرفته تا امروز هیچگونه اقدامی در خصوص اعمال مواد قانونی در پرونده ی وی از سوی مقامات قضایی و امنیتی صورت نگرفته و او همچنان به انتظار نشسته است .

اتهام او اقدام به ترور چند تن از فرماندهان سپاه بوده . تروری که هیچگاه صورت نگرفته و تنها در حد پرونده سازی برای چند تن از فعالان کرد بوده است .

بنا بر گزارشات رسیده بدن این زندانی سیاسی اکنون دچار مرگ تدریجی شده است و توانایی جذب مایعات را نیز حتی از دست داده است.

طی چند روز گذشته، طوفان تویتری وسیعی در حمایت از وی برگزار شد اما تاکنون نتیجه ای در برنداشته است.

مقامات جمهوری اسلامی، طبق معمول این نظام در رابطه با اعتصاب غذای وی سکوت مطلق اختیار کرده اند.

از سوی دیگر، سکوت رسانه های فارس زبان نیز محل توجه می باشد. سازمانهای حقوق بشری نیز تاکنون در این رابطه هیچ اقدام شایسته ای انجام نداده است.

کمپین حمایت از زندانیان سیاسی نیز تاکنون در این باره در کوما فرو رفته و اقدامی انجام نداه است. فعالین سیاسی و مدنی کورد، وابستگی نظری به احزاب سیاسی کورد را علت این امر برمی شمارند و آنرا تبعیضی از سوی فعالین حقوق بشر در ایران می دانند.

نظری پدر و مادرش را نیز از دست داده است. وی تنها دارای یک خواهر است که گفته می شود توانائی رسیدگی به وضعیت وی و دنبال نمودن پرونده اش را ندارد و این امر سبب سکوت بیشتر در رابطه با وضعیت و پرونده وی شده است.

لینک کمپین:

https://www.facebook.com/groups/1506170976114885/?pnref=story